برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

کوفته بلغور افطاري کشور ترکيه در ماه مبارک رمضان

منبع
غذالند
بروزرسانی
کوفته بلغور افطاري کشور ترکيه در ماه مبارک رمضان

غذالند/ کوفته بلغور از غذاهاي سنتي کشور ترکيه مي باشد. اين کوفته نيز مانند ديگر کوفته ها بسيار لذيذ و خوشمزه مي باشد. طرفداران کوفته در ايران بسيار زياد است زيرا يکي از غذاهاي سنتي ما ايرانيان نيز هست و با ذائقه ما سازگار است. البته اين کوفته در ترکيه با گوشت نيز تهيه مي شود و شما مي وتانيد به جاي سيب زميني از گوشت استفاده کنيد. کوفته بلغور با سيب زميني مانند کوفته تبريزي و ديگر کوفته ها سرو مي شود. شما مي توانيد با رعايت نکات و دستور پخت آن به راحتي و در خانه آن را تهيه کنيد.

اگر براي اولين بار است که مي خواهيد اين غذاي خوشمزه را درست کنيد مي توانيد قدم به قدم با استفاده از دستور پختي که در ادامه توضيح داده ايم آن را تهيه کنيد. براي تهيه کوفته بلغور از بلغور ريز گندم استفاده مي شود. همچنين کوفته بلغور را مانند کباب بايد در روغن سرخ کنيد.

در بعضي از دستور پخت ها آن را همانند کوفته تبريزي درون آب و رب مي پزند. ولي اين غذا به دليل اينکه مواد اوليه آن پخته شده است مي توان آن را به راحتي درون روغن سرخ کرد در نتيجه بهترين دستور پخت همين است. بلغور همان گندم خورد شده است که پخته شده و مي توانيد آن را به صورت حاضري از مغازه ها تهيه کنيد و يا به راحتي در خانه آن را آماده کنيد. براي تهيه بلغور بايد از آسياب استفاده کنيد اگر وقت اين کار را نداريد بهترين کار تهيه آن از مغازه ها است. گندم يکي از مواد مورد نياز و ضروري براي بدن است که مي تواند کربوهيدارت مورد نياز بدن را به طور کامل تامين کند. به طور کلي اين غذا مي تواند براي بدن بسيار مفيد و مقوي باشد. پس اگر مي توانيد آن را حداقل در هفته يکبار براي خانواده خود تهيه کنيد. کوفته بلغور را مي توانيد به عنوان يک وعده کامل نهار و يا شام سرو کنيد.

چي لازم داريم:
بلغور ريز گندم : 1 ليوان
سيب زميني آبپز شده : 2 عدد
پياز رنده شده : 1 عدد
تخم مرغ : 1 عدد
آرد سفيد يا سمولينا: 4 قاشق غذاخوري
رب گوجه فرنگي : 1 قاشق غذاخوري
رب فلفل : 1 قاشق غذاخوري
نمک : به ميزان لازم
پودر فلفل قرمز :به ميزان لازم
پودر نعنا خشک : 1 قاشق غذاخوري


چطور بپزيم:

 گام 1سيب زميني هاي آبپز پوستشان را گرفته و رنده کنيد.
 گام 2بلغور را داخل ظرفي ريخته کمي نمک بريزيد و 1 ليوان آب روي آن ريخته در ظرف را بگذاريد تا آب جذب بلغور شود.
 گام 3مي توانيد بلغور را با آب بگذاريد بپزد و سپس بکوبيد يا کمي آن را چرخ کنيد تا بافتش نرم تر شود.
 گام 4حال در ظرفي ديگر سيب زميني را همراه با پياز رنده کرده ريخته و بلغور را نيز به همراه نمک، فلفل، تخم مرغ، نعنا خشک و آرد و رب فلفل يا رب گوجه مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهيد.
 گام 5اين مخلوط را به مدت نيم ساعت داخل يخچال قرار دهيد.
 گام 6داخل ماهيتابه کمي روغن مايع بريزيد.
 گام 7از مواد اندازه گردو برداشته و در دست گرد کنيد.
 گام 8اگه مواد به دستتان چسبيد دستتان را خيس کنيد و سپس به مواد فرم دهيد.
 گام 9در نهايت کوفته ها را داخل ماهيتابه قرار دهيد تا هر دو طرفشان سرخ شود و سپس در ظرف سرو چيده همراه ماست محلي يا ماست موسير ميل کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar