برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تمام ترفند‌هاي کباب لقمه مخصوص خانگي

منبع
بيتوته
بروزرسانی
تمام ترفند‌هاي کباب لقمه مخصوص خانگي

بيتوته/ در گزارش زير طرز تهيه کباب لقمه مخصوص را به شما آموزش مي‌دهيم.
   اگر شما از آن دسته افراد هستيد که هميشه هنگام کباب کردن با مشکل ريختن مواد روي آتش مواجه هستيد، ما در اينجا به طور مفصل به روش پخت و فوت و فن‌هاي آن مي‌پردازيم.

مواد لازم براي کباب کوبيده:
* گوشت گوسفندي و گوساله ۱ کيلو
* پياز بزرگ ۱ عدد

کره يا دنبه ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سياه به مقدار لازم
زردچوبه (زعفران آبکرده) به مقدار لازم

 
* گوشت راسته گوسفندي + مغز ران گوساله، هر سيخ کباب ۱۰۰ گرم گوشت لازم دارد بر اساس تعداد سيخ هايتان ميزان گوشت را تنظيم کنيد.

* ميزان گوشت‌ها بهتر است ۶۰ درصد قلوه گاه گوسفندي و ۴۰ درصد سردست گوساله باشد.

* هر يک کيلو گوشت ۱ عدد پياز بزرگ لازم دارد.

طرز تهيه کباب کوبيده:


براي طرز تهيه کوبيده، ابتدا پياز رنده شده و آب گرفته (خوب آب پياز را بگيريد تا گوشتتان از هم وا نرود). نمک، کره يا دنبه را به گوشتي که ۲-۳ بار چرخ کرديد اضافه کنيد و خوب مخلوط کنيد سپس گوشت را خوب ورز بدهيد و روي ظرف سلفون بکشيد و ۲ ساعت داخل يخچال قرار بدهيد بعد از ۲ ساعت گوشت را بيرون بياوريد و يک مشت از گوشت را داخل دست تان بگيريد و آن را به سيخ بکشيد مي‌توانيد از کباب سيخ کن استفاده کنيد.

حتما بايد سيخ تان خشک باشد تا گوشت به آن بچسبد و نريزد. بعد از سيخ گرفتن بايد سيخ‌ها يک ساعت استراحت کنند اگر داخل يخچال نمي‌شوند اشکال ندارد داخل محيط بيرون بماند، ولي حتما جاي خنک باشد که کره يا دنبه‌اي که داخل گوشت هست آب نشود.

بعضي افراد از بوي دنبه بدشان مي‌آيد، اگر دنبه ميزان کم حدود ۵۰ تا ۱۰۰ گرم به هيچ عنوان بد بو و بدمزه نمي‌شود، زيرا پياز و ادويه‌ها طعم و بوي دنبه را کاملا خنثي مي‌کنند.

بعد از اينکه سيخ‌ها استراحت کردند آن‌ها را روي آتش با حرارت زياد کباب کنيد که گوشت سريع خودش را بگيرد و آب نيندازد و گوشت‌ها بريزد.

نکاتي براي سيخ کردن کباب کوبيده:

• براي سيخ کردن کباب هم بايد توجه داشته باشيد که از سيخ‌هاي پهن براي پخت اين کباب بايد استفاده کنيد.

• قبل از اينکه شروع به کار کنيد هم مقدماتي لازم است. ابتدا در کاسه کوچکي مقداري آب سرد بريزيد و کنار دستتان قرار دهيد. حالا پيش از برداشتن مايه کباب دستتان را در آب خيس کنيد، يک مشت از مايه را برداريد و به شکل دوک درآوريد؛ سپس همانطور که مواد در دست راست تان قرار دارد، سيخ را روي مايه دوکي بگذاريد و شروع به پوشاندن سطح سيخ با مايه کباب کنيد.

• در پايان دوباره دستتان را در آب سرد فرو کنيد و روي سيخ فشار دهيد تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقي بماند. حالا ابتدا و

نکاتي براي طرز تهيه کوبيده گوشت:

• آب پياز را به خوبي بگيريد، اگر پياز آب داشته باشد باعث ريختن کباب مي‌شود. همچنين پياز زياد کباب کوبيده را شيرين و بد طعم مي‌کند. به مقدار پياز دقت داشته باشيد.

• کره يا دنبه براي به تعادل رساندن چربي کباب است پس آن را حذف نکنيد وگرنه کباب تان خشک مي‌شود.

• گوشت را به اندازه‌اي ورز بدهيد تا تمام گوشت به هم بچسبد و وقتي آن را از ظرف بلند مي‌کنيد به يکباره بلند شود و به يکباره هم در ظرف بيفتد. در اين حالت گوشت به خوبي ورز داده شده است.

• اگر گوشتتان سرد باشد به دستتان نمي‌چسبد، اما اگر چسبيد دستتان را کمي داخل آب ولرم بزنيد و بعد گوشت‌ها را سيخ کنيد.

• آماده کردن منقل هم مهم است. ذغال‌ها را روي منقل بريزيد و آن‌ها را گداخته کنيد صبر کنيد تا آتش منقل بيفتد و فقط ذغال‌ها گداخته و قرمز باشند.

• سيخ‌ها را با فاصله کم روي منقل بچينيد و با زمان کم برگردانيد در واقع هر طرف کباب حدود ۳ ثانيه روي منقل باشد و سريع برگردانده شود در غير اين صورت کباب از روي سيخ مي‌ريزد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره