برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه «سيب زميني شکم پر»؛ خوشمزه و پرطرفدار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
طرز تهيه «سيب زميني شکم پر»؛ خوشمزه و پرطرفدار

باشگاه خبرنگاران/ سيب زميني پخته يکي از غذا‌هاي آسان است که خيلي‌ها از خوردن آن لذت مي‌برند. اما هر کسي به روش متفاوتي سيب زميني درپخته درست مي‌کند. مي‌خواهم به شما ياد بدهم که چگونه از سيب زميني يک غذاي عالي و لذيذ درست کنيد. سيب زميني شکم پر با پوست. درست کردنش خيلي ساده است.

پس بياييد با هم شروع کنيم.

چي لازم داريم:

۱ عدد سيب زميني بزرگ
۱ الي ۲ قاشق سوپ خوري روغن زيتون
نمک

مواد داخل سيب زميني:

۱ قاشق سوپ خوري کره
۱ قاشق سوپ خوري پياز
مقداري پنير چدار
بيکن

پياز سبز تازه
نمک و فلفل به مقدار لازم


چطور درست کنيم:

ابتدا فر را روي ۳۵۰ درجه گرم کنيد. سيب زميني را تميز بشوئيد و با دستمال کاملاخشک کنيد. سپس با چنگال در آن چند سوراخ ايجاد کنيد.

روي سيب زميني را آغشته به روغن زيتون کنيد. سپس نمک را به آن اضافه کنيد. سيب زميني بايد کاملا آغشته به نمک و روغن زيتون شود.

سيب زميني را روي سيني توري فر در دماي ۳۵۰ درجه قرار دهيد تا بپزد. براي سيب زميني کوچک ۱ ساعت و ۱۵ دقيقه و سيب زميني بزرگ ۱ ساعت و نيم. زير سيني توري مي‌توانيد يک سيني ديگر قرار دهيد تا روغن‌هاي اضافي داخل آن بريزد.

پس از اين که سيب زميني پخته شد آن را از فر بيرون بياوريد. يک برش روي آن بزنيد و از دو انتهاي سيب زميني گرفته و فشار دهيد تا برشي که داده ايد کمي باز شود.

اين مرحله کاملا سليقه‌اي است. مي‌توانيد هر موادي که دوست داريد به سيب زميني اضافه کنيد. اين‌ها مواد مورد علاقه من هستند. ابتدا کره را داخل سيب زميني بريزيد. سپس نمک و فلفل را اضافه کنيد و بعد خامه، بيکن، پنير و در انتها پياز سبز تازه را روي آن بريزيد.

منبع: بدونيم

انتهايپيام/

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar