برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جوجه کباب اسلوکي با طعمي بي نظير براي ناهار

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جوجه کباب اسلوکي با طعمي بي نظير براي ناهار

آخرين خبرچي شي/ جوجه کباب يکي از غذاهاي سنتي ايراني و ترکي است که طرفداران زيادي دارد و براي مهماني و جشن ها، پاي ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت تقريبا يکساني دارد اما موادي که با آن مرغ ها را مزه دار مي کنند در انواع جوجه متفاوت است. در اين دستور، جوجه ها با سير و پودر جعفري و اورگانو و پودر اويشن و آب ليمو ترش مزه دار مي شود و سپس کباب مي شود. جوجه ها را مي توان روي منقل برقي يا تابه طبخ نمود. جوجه کباب اسلوکي يا يوناني را مي توان در کنار برنج يا نان تهيه و سرو نمود.

مواد لازم براي ۴ نفر
سينه يا ران مرغ بدون استخوان۵۰۰ گرم
سير۱ تا ۲ حبه
پودر جعفري۲ قاشق سوپ خوري
پودر اورگانو۲ قاشق سوپ خوري
آويشن۱ قاشق سوپ خوري
آب ليموي تازه۲ تا ۳ قاشق سوپ خوري
روغن زيتون ۳ تا ۴ قاشق سوپ خوري
نمک و فلفل سياه و سيخ چوبي به مقدار لازم
طرز تهيه جوجه کباب اسلوکي 
مرحله اول
براي تهيه جوجه کباب خوشمزه به روش اسلوکي در ابتداي کار، گوشت مرغ را به قطعات کوچک ( کمي کوچکتر از جوجه کباب ) خرد مي کنيم و درون يک کاسه بزرگ مي ريزيم. در ادامه سير را با رنده متوسط روي آن رنده مي کنيم.
مرحله دوم
پودر جعفري و اورگانو و آويشن را روي مرغ ها مي ريزيم. سپس آب ليموي تازه و روغن زيتون و نمک و فلفل سياه را به آن اضافه مي کنيم. روي ظرف را مي پوشانيم و به مدت ۱ الي ۲ ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا کاملا مزه دار شود.
مرحله سوم
در اين مرحله در هر سيخ چوبي نسبت به بزرگ هاي تکه هاي مرغ ۴ تا ۵ تکه از گوشت مرغ را برداشته و به سيخ مي کشيم. در ادامه سيخ هاي جوجه کباب را حدود ۸ تا ۱۰ دقيقه با درجه زياد درون کباب پز برقي قرار مي دهيم.
مرحله چهارم
يا مي توان يک تابه را با کمي روغن چرب کرد و روي حرارت قرار داد و حدود ۵ الي ۶ دقيقه دو طرف کباب ها را سرخ کرد. اين کباب ها را مي توان به همراه برنج يا نان سرو نمود. همچين مي توان از گوشت گوسفند در آن استفاده کرد.

منبع chishi.ir

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره