نماد آخرین خبر

طرز تهيه مربا ليموترش بدون نياز به پخت؛ پرخاصيت و خوشمزه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
طرز تهيه مربا ليموترش بدون نياز به پخت؛ پرخاصيت و خوشمزه

باشگاه خبرنگاران/ جالب بودن اين دستور مربا به اين دليل است که نيازي به پختن ندارد.

اين مربا بدون پخت است و در کنار چايي بسيار زيبا و خوشمزه ميشه. اين مربا را هنگامي که ميهمان داريد در کنار چايي سرو کنيد. هم به صورت تنها ميتوان خورد و هم اگر کسي مايل باشد ميتواند داخل چايي بي اندازد که باز چايي طعم خوبي ميگيرد.

مواد تهيه را به طور دقيق نمي‌توان گفت بستگي به ظرف شما دارد.
ليمو ترش سالم و بي لک شيرازي نيم کيلو
شکر به مقدار لازم
چوب دارچين چند تکه

طرز تهيه:

ليمو ترش‌ها را بعد از شستن خوب خشک کنيد سپس ان‌ها را حلقه‌هاي باريک برش دهيد و هسته‌هاي ان را با نوک يک چاقو جدا کنيد. سپس حلقه‌هاي ليمو را به ترتيب داخل يک ظرف شيشه‌اي که در ان محکم شود بچينيد و لابه لاي ان شکر بريزيد (زياد بريزيد) تکه‌هاي چوب دارچين و هل را نيز لا بلا قرار دهيد. تمام شيشه را پر کنيد و در انتها نيز مقدار زيادي شکر روي ليمو‌ها بريزيد؛ و در ان را محکم کنيد و روز‌ها جلوي نور افتاب بگذاريد؛ و شب‌ها داخل اشپزخانه. اگر بعد از چند روز سر شيشه خالي شد مجددا روي ان شکر بريزيد. بعد از تقريبا ۱ ماه اين مربا اماده است. تا دير نشده اين مربا را درست کنيد. من خيلي وفت پيش اين مربا را درست کردم و شب قبل انرا در کنار چايي سرو کردم. در ۲ نوبت به ان شکر اضافه کردم. يک بار ان را در عکس ببينيد کاملا سطح مايع پايين رفته است. گاهي نيز من شيشه را بر مي‌داشتم و آن را تکان ميدادم. اضافه کردن دارچين و هل اختياري است و در دستور اصلي نبوده، اما به نظر من عطر خوبي به ان ميدهد.

من تمام ابليموي باقي مانده از نصف کردن ليمو را درون شيشه ريختم کمي مربا ترش‌تر و ابکي‌تر از هميشه شده است؛ بنابراين از هميشه شکر بيشتري استفاده شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره