برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پخت سوشي سبزيجات به روش کلاسيک

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 پخت سوشي سبزيجات به روش کلاسيک
باشگاه خبرنگاران/امروزه روش‌هاي بسيار متفاوتي براي درست کردن سوشي وجود داره که در مطلب زير با روش کلاسيک سوشي ژاپني که بيشتر رايج است آشنا خواهيد شد.

 سوشي از معروفترين غذا‌هاي ژاپني مخلوطي از برنج ژاپني با چاشني سرکه و انواع غذا‌هاي دريايي (غالبا خام)، سبزيجات و …که به صورت خام سرو ميشه.

سوشي در ايتدا تنها روشي براي نگهداري از ماهي بشمار مي‌رفت که در آسياي شرقي رواج داشت، ولي پس از راه يافتن به چين و ژاپن وارد فرهنگ غذايي مردم ژاپن شد و از آن پس انواع بسيار متفاوتي از آن در سراسر جهان به عنوان يکي از معروفترين غذا‌هاي ژاپني پخش و محبوب شد.

امروزه روش‌هاي بسيار متفاوتي براي درست کردن سوشي وجود داره که در اينجا با روش کلاسيک سوشي ژاپني که نوع بيشتر رايج آن است آشنا خواهيد شد.

مواد لازم:

 ۳۰۰ گرم برنج سوشي
 ۴ قاشق غذا خوري سرکه برنج
 ۲ قاشق غذا خوري شکر قهوه‌اي
 ۳ قاشق غذا خوري سس مايونز
 ۱ قاشق غذا خوري سس سويا
 ۴ ورقه جلبک سوشي

 ۱ عدد خيار
 ۲۰۰ گرم گوشت ماهي سالمون (دودي)
 ۱ عدد آووکادو
 ۲ عدد پيازچه

دستور تهيه:

برنج رو به صورت کته نرم ميپزيم. در يک طرف ۳ قاشق سرکه و شکر رو خوب با هم مخلوط کرده و به پرنج پخته شده اضافه مي‌کنيم و مي‌گذاريم تا برنج اندکي سرد بشه.

قاشق سرکه رو با سس مايونز و سويا سس به خوبي مخلوط مي‌کنيم.

ورقه‌هاي جلبک رو بر روي سطح صاف و نچسبي پهن مي‌کنيم. بهتر از حصير سوشي که مخصوص اين کار است استفاده مي‌کنيم.

دست خود رو اندکي خيس کرده و مقداري از برنج را با دست برمي داريم و بروي ۳/۴ جلبک پهن مي‌کنيم. دقت کنيد بهتره ضخامت برنج بيشتر از ۲ سانتي متر نباشه.

مخلوط سس مايونز رو با قاشقي بر روي برنج پخش مي‌کنيم و سپس ماهي دودي، آووکادو، خيار، پيازچه رو بصورت لايه لايه کنار هم بروي برنج قرار ميديم.

سپس يک سمت جلبک رو گرفته و به آرومي اون رو رول مي‌کنيم. براي چسبوندن دو لايه جلبک به يک ديگر ميتونيد از اندکي آب استفاده کنيد تا رول‌ها باز نشه.

با يک چاقوي بسيار تيز رول خود رو به قطعات کوچکتر تقسيم مي‌کنيم.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar