برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
آشپزی من

گران‌ ترين قهوه جهان در يک کافي‌ شاپ ژاپني

منبع
تابناک با تو
بروزرسانی
گران‌ ترين قهوه جهان در يک کافي‌ شاپ ژاپني

تابناک با تو/ يک بار ، تاناکا بيش از نيم سال يک ظرف قهوه را در يخچال فراموش کرد. هنگامي که آن را پيدا کرد ، به خاطر کهنه و شايد نامناسب بودن قهوه، مي‌خواست آن را دور بيندازد،  اما تصميم گرفت قبل از انداختن آن در زباله، قهوه مانده در يخچال را بچشد تا طعم آن را کشف کند. واين اتفاق براي او تعجب‌آور بود! قهوه خوب بود و طعم خاصي داشت. 
 
اختصاصي تابناک با تو؛ مونچ Munch يا همانطور که نوشته شده است The Münch ، يک کافه کوچک در شهر اوزاکا ژاپن است، تنها مکان در جهان است که به شما اجازه مي دهد يک فنجان قهوه بي نظير بنوشيد، البته اگر توانايي پرداخت 914 دلار براي آن فنجان را داشته باشيد.

 
داستان اين گرانترين کافي شاپ و قهوه جهان چندين دهه پيش آغاز شد و اين اتفاق چيزي بيشتر از يک اتفاق تصادفي نبود. صاحب و تنها کارمند کافه، آقاي Kanji Tanaka ، از نوعي قهوه يخ زده در يخچال استفاده کرد تا بتواند بلافاصله آن را براي مشتريان سرو کند.

يک بار ، تاناکا بيش از نيم سال يک ظرف قهوه را در يخچال فراموش کرد. هنگامي که آن را پيدا کرد ، به خاطر کهنه و شايد نامناسب بودن قهوه، مي‌خواست آن را دور بيندازد،  اما تصميم گرفت قبل از انداختن آن در زباله، قهوه مانده در يخچال را بچشد تا طعم آن را کشف کند. واين اتفاق براي او تعجب‌آور بود! قهوه خوب بود و طعم خاصي داشت.

در آن زمان که تاناکا فهميد قهوه اش، که بيش از ماهها عمر دارد هنوز قابل آشاميدن است، در ژاپن مد بشکه هاي چوبي رواج پيدا کرده بود.


بشکه ها به عنوان بهترين مکان براي تهيه الکل خوش طعم و ارزان به بازار عرضه شده بودند. و سپس تاناکا به اين فکر کرد که اگر قهوه را در آن بشکه ها بگذارد چه اتفاقي مي افتد. اين همان اتفاقي است که افتاده است ، هنگامي که اين مرد قابلمه قهوه اي را که قبلاً فراموش کرده بود در يخچال خود در يکي از آن بشکه ها قرار داد و آن را به مدت 10 سال ترک کرد. وقتي 10 سال بعد آن را چشيد ، قهوه شيرين شد ، بيشتر شبيه شربت يا آب بود.

 
بنابراين، (تاناکا) پس از ٢٠ سال قرار دادن دانه هاي قهوه در بشکه ، آن‌ها را بو داده و آسياب کرد. سپس با استفاده از سيستم Nel Drip آن را دم کرد. نل‌دريپ روشي است که در ژاپن ظاهر شد و به فيلتري از فلانل که به يک سبد فلزي متصل است گفته ميشود که طراحي آن شبيه کيسه است و قهوه آسياب شده در آن قرار مي گيرد. سپس (تاناکا) قهوه آسياب شده را در فيلتر قرار مي دهد - که عمدتا در فنجان قرار مي گيرد - آب گرم قطره قطره روي آن ريخته مي شود.

(تاناکا) خيلي آهسته آب داغ را روي قهوه مي ريزد؛ وقتي مي گوييم "خيلي آهسته" ، منظور ما اين است که ريختن يک قطره آب روي فيلتر داخل فنجان مي تواند 30 دقيقه طول بکشد! تاناکا ادعا مي کند که اين روش به تبخير قهوه کمک مي کند که به آن عطر و طعم شيرين مي بخشد ، و اين روش طعم تلخ قهوه را کمي از بين مي برد. پس از آن ، نوشيدني در بشکه هاي چوبي فوق الذکر ، که (تاناکا) دهها سال استفاده کرده و هنوز هم نگهداري مي شود ، ذخيره مي شود.

اگر به کافه برويد فنجان قهوه خود را مستقيم از بشکه ، البته از طريق يک شير آب دريافت خواهيد کرد ، اما اين همه ماجرا نيست. نه تنها از طعم قهوه خوشمزه لذت خواهيد برد ، بلکه در يک فنجان چيني منحصر به فرد نيز سرو مي شود.


رنگ قهوه بسيار سياه و طعم آن شيرين و نزديک به طعم شکلات است. البته که قهوه بسيار خوشمزه است.

شايد بتوانيد يک روز به اين کافي شاپ ژاپني مراجعه کنيد اما آيا دوست داريد صد هزار ين يا ۹۱۴ دلار براي يک فنجان قهوه کهنه بپردازيد؟ اين کمي ديوانگي است، اما اگر پول داريد و نمي دانيد کجا بايد آن را خرج کنيد يا اگر طرفدار نوشيدني هاي عجيب و غريب هستيد، به مونچ برويد. و اگر تا به حال اين قهوه را چشيده ايد ، بگوييد که طعم آن چه طور بود؟ 

به هر حال تاناکا نمي تواند براي درآمد خود روي قهوه کهنه حساب کند ، و تعداد زيادي از بازديد کنندگان کافه او، يک فنجان قهوه 914 دلاري سفارش نمي دهند! به همين دليل کافه مونچ طيف وسيعي از نوشيدني ها و قهوه را ارائه مي دهد و قيمت اکثر آنها بين ۱۰ تا ۲۰ دلار (مانند بقيه کافه هاي جهان) است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره