برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه يتيمچه تبريزي خوشمزه با سيب زميني و گوشت

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه يتيمچه تبريزي خوشمزه با سيب زميني و گوشت

چي شي/ طرز تهيه يتيمچه تبريزي يا آذربايجاني بسيار ساده است. اين غذا با مواد اوليه ‌اي بسيار ساده و دم ‌دست تهيه مي ‌شود که طعم و مزه ‌اي فوق ‌العاده را به وجود مي ‌آورند. اين غذاي محلي را در بسياري از نقاط با تغييرات اندکي درست مي ‌کنند، اما مواد اوليه همه‌ آن‌ ها يکي است. طرز تهيه‌ يتيمچه تبريزي و مواد اوليه‌ آن به ميرزاقاسمي بسيار شبيه است و جزو غذاهايي است که با بادمجان درست مي‌ شوند. با اين‌ همه، غذايي کاملاً متفاوت با طعمي دلچسب محسوب مي ‌شود. همين‌ طور اين غذا مي‌ تواند براي کساني‌ که به غذاهاي گياهي علاقه دارند، نيز مناسب باشد. براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه يتيمچه تبريزي در ادامه با سايت آموزشي چي شي همراه باشيد.
مواد لازم يتيمچه تبريزي
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
جعفري خرد شده به مقدار لازم
پياز رنده شده متوسط۱ عدد
نمک و فلفل به ميزان لازم

بادمجان متوسط۲ عدد
سيب زميني بزرگ۱ عدد
پياز بزرگ۱ عدد
گوجه فرنگي متوسط۲ عدد
فلفل دلمه اي۲ برش
فلفل سبز تند۳ عدد
سير درشت۴ حبه
آب جوش نصف ليوان
رب گوجه فرنگي۲ قاشق سوپ خوري
دارچين۱ قاشق چاي خوري
زردچوبه۱ قاشق مربا خوري
نمک۱ قاشق چاي خوري

طرز تهيه يتيمچه تبريزي 
مرحله اول
براي تهيه يتيمچه خوشمزه و مخصوص به روش تبريزي در ابتداي کار، پياز را شسته و پوست مي کنيم. سپس آن را با رنده ريز رنده مي کنيم و آب آن را مي گيريم. جعفري، نمک و کمي فلفل سياه اضافه مي کنيم.
 
مرحله دوم
سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و با هم ورز مي دهيم تا مخلوط شود وکنار مي‌ گذاريم. در اين غذا اندازه ها خيلي مهم است. اگر نازک باشد له مي‌ شود و اگر کلفت باشد نمي پزد. پياز بزرگ را شسته و پوست مي کنيم.
 
مرحله سوم
سپس آن را حلقه ايي برش مي ‌زنيم. سپس بادمجان ‌ها، سيب زميني،گوجه و فلفل دلمه اي و فلفل سبز را حلقه اي برش مي ‌زنيم. سير را ريز خرد مي کنيم. حالا نوبت چيدن مواد مي ‌رسد. کف تابه را مقداري روغن مي ‌ريزيم.

 
مرحله چهارم
بعد پيازها را به صورت يکدست کف تابه مي ‌چينيم. در ادامه بادمجان ها و بعد سيب زميني و بعد گوجه فرنگي ها را مي ‌چينيم. آخرين چيزي که اضافه مي ‌کنيم گوشت چرخ کرده است که مثل کتلت در کف دست گرد مي‌کنيم.
 
مرحله پنجم
سپس با دست خوب آنها را باز مي‌ کنيم. در ادامه پس از اينکه گوشت را چيديم نوبت مواد طعم دهنده است، براي اين منظور فلفل دلمه اي، فلفل تند و سير را اضافه مي ‌کنيم. براي سس هم رب گوجه را درون روغن کاملا سرخ مي ‌کنيم.

مرحله ششم
رب گوجه فرنگي را تا حدي تفت مي دهيم که رنگش باز شود، بعد به آن زردچوبه را اضافه مي‌ کنيم، دارچين هم اضافه کرده که عطر فوق ‌العاده ايي به غذا مي ‌دهد و بلافاصله سه ليوان آب جوش را به سس اضافه مي ‌کنيم.

مرحله هفتم
سس را از کناره ها به روي مواد مي ‌ريزيم تا چيدمان بهم نخورد. نصف ليوان آب جوش هم اضافه کرده و درب تابه را مي بنديم و ۴۵ دقيقه زمان مي دهيم تا بپزد. سپس از روي حرارت برداشته و در ظرف مناسي سرو مي کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره