برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خوراک گوشت و سيب‌زميني؛ ساده، سالم و خوشمزه

منبع
برترين ها
بروزرسانی
خوراک گوشت و سيب‌زميني؛ ساده، سالم و خوشمزه

برترين ها/خوراک گوشت و سيب زميني غذايي ساده و مقوي است که فقط نياز به چند ماده ساده دارد و اين مواد معمولاً در هر خانه‌اي پيدا مي‌شوند.

تهيه خوراک گوشت و سيب زميني ممکن است کمي وقت گير باشد، اما خيلي خيلي راحت است. گوشت بعد از کمي سرخ شدن همراه با پياز، هويج، سس گوجه و ادويه حسابي در آب پخته مي‌شود. پس از آن سيب زميني در اين مخلوط پخته مي‌شود و طعمي خيلي خوب پيدا مي‌کند. اين خوراک گوشت سيب زميني در اصل يک غذاي روسي است که بيشتر اوقات با خيارشور سرو مي‌شود. البته از سالاد و سبزي خوردن هم مي‌تواند در کنار اين خوراک لذيذ استفاده شود.

مواد لازم

سيب زميني: ۵ عدد

گوشت خورشتي: ۴۵۰ گرم

هويج: نصف ۱ عدد

پياز بزرگ: نصف ۱ عدد

رب گوجه: ۱۵۰ گرم

آب: ۲ پيمانه

عصاره گوشت: ۱ پاکت

برگ بو يا پودر آويشن: ۳ عدد يا ۱/۲ قاشق چايخوري

روغن: به مقدار کافي

نمک و فلفل: به مقدار کافي

خوراک گوشت و سيب‌زميني؛ ساده، سالم و خوشمزه

طرز تهيه

ابتدا گوشت را تکه تکه کنيد (در ابعاد مناسب خورش). کف يک قابلمه چدني را چرب کنيد و روي شعله قرار دهيد تا داغ شود. سپس گوشت خرد شده را داخل آن بريزيد و تفت بدهيد تا اطراف تکه‌هاي گوشت سرخ شود.

پياز را به صورت نگيني خرد کنيد و به گوشت اضافه کنيد. دو سه دقيقه تفت بدهيد.

در اين مدت هويج را به صورت خلالي خرد کنيد و آن را نيز داخل قابلمه بريزيد. سپس نمک، فلفل و برگ بو يا آويشن را اضافه کنيد و مواد را زير و رو کنيد.

خوراک گوشت و سيب‌زميني؛ ساده، سالم و خوشمزه

رب گوجه را داخل ظرف ديگر بريزيد. يک پيمانه آب گرم به آن اضافه کنيد و هم بزنيد تا رب در آب حل شود. سس گوجه را داخل قابلمه بريزيد. حال عصاره گوشت يا مرغ را داخل ۱ پيمانه آب گرم حل کنيد و آن را نيز داخل قابلمه بريزيد. شعله گاز را کمتر از متوسط قرار دهيد و درب قابلمه را بگذاريد. اجازه بدهيد ۱ ساعت به پخت ادامه دهد تا گوشت کاملاً نرم و پخته شود.

سيب زميني‌ها را پوست بکنيد و خرد کنيد و بعد از پخته شدن گوشت، به بقيه مواد اضافه کنيد.

شعله را کمي بيشتر کنيد و بگذاريد حدود نيم ساعت ديگر روي حرارت بماند. پخته بودن سيب زميني را با فرو کردن چنگال در آن امتحان کنيد.

نکته: مقدار نمک را خيلي کم برداريد، چون عصاره گوشت يا مرغ خودش نمک دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar