برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

غذای ملل/ دستور پخت «میگو پلو عربی»

منبع
پارسي دي
بروزرسانی
غذای ملل/ دستور پخت «میگو پلو عربی»

پارسی دی/ میگو پلو عربی یکی از پلو های عربی بسیار خوشمزه و خوش عطر است زیرا از سبزیجات معطر و انواع ادویه ها برای مزه دار شدن آن استفاده می شود. شما می توانید این پلو خوشمزه را به صورت کته یا آبکش به دلخواه تهیه کنید. در کنار این میگو پلو عربی بیشتر سس دقوس رو می شود که می توانید در آموزش های قبلی این سس خوشمزه را مشاهده کنید و در کنار این پلوی خوشمزه سرو کنید. میگو پلو عربی را می توانید با هر سایز میگوی که دوست دارید در خانه تهیه کنید و در تهیه این پلو خلاقیت به خرج دهید و یک غذای بین المللی در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو عربی
میگو ۵۰۰ گرم
پیاز ۴ عدد متوسط
برنج ۴ پیمانه

شوید خرد شده تازه ۱ پیمانه
گشنیز خرد شده ۱ پیمانه
زوغن ۳ ق غذا خوری
لیموی سیاه ۲ عدد
زردچوبه  پودر گشنیز ۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر لیمو، پودر هل از هر کدام ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
 
طرز تهیه میگو پلو عربی بسیار ساده و خوشمزه با شوید تازه
مرحله اول: آماده سازی مواد
ابتدا میگو ها را خوب بشورید و بهتر است از میگوی تازه و رگ گیری شده استفاده کنید و یا می توانید از میگو های بسته بندی استفاده کنید و حتما تاریخ صید پشت بسته بندی را مشاهده کنید. شوید تازه را پاک کنید و خرد کنید و گشنیز را نیز به همین روال خرد کنید و کنار قرار دهید. برنج را نیز بشورید و با کمی نمک خیس کنید.

مرحله دوم: کاراملی کردن پیاز

پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه با گنجایش مناسب بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود و همین که شروع به چسبیدن کردن باید ۱/۴ پیمانه آب جوش بریزید و خوب تفت دهید تا رنگ پیاز کاراملی رنگ شود و مداوم هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن میگو
در ادامه میگو را به همراه ۱ ق غذا خوری و زردچوبه، فلفل، پودر لیمو، لیموی سیاه، هل و نمک اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا میگو ها کمی جمع شوند. بعد نصف شوید را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در انتها باید گشنیز را اضافه کنید و ۱ ق غذا خوری دیگر روغن اضافه کنید و خوب تفت دهید. حالا باید ۳/۴ از مواد را بردارید و بگذارید باقی مواد داخل قابلمه بماند.

مرحله چهارم: تهیه میگو پلو عربی
حالا کمی پودر هل و فلفل سیاه و ۱ ق غذا خوری روغن دیگر را اضافه کنید و مابقی شوید را بریزید و برنج شسته شده را به همراه آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا برنج نرم شود و همانند کوه برنج را بالا بیاورید و میگوی را که در مرحله قبل برداشتید روی برنج ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و میگو پلو عربی را دم بگذارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهبه میگو پلو عربی خوشمزه و خوش عطر

مقدار آب را باید در حدی بریزید که برنج شفته نشود.
میزان میگو را می توانید به دلخواه خود کم و زیاد کنید.
میگو را بیشتر از ۷ دقیقه تفت ندهید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره