برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه لواشک خیس ترش و خوشمزه با رب انار و میوه فصل

منبع
پارسي دي
بروزرسانی
طرز تهیه لواشک خیس ترش و خوشمزه با رب انار و میوه فصل

پارسی دی/ لواشک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید آن ها در طعم ها و مزه های مختلف با میوه های دلخواه خود تهیه کنید. لواشک خیس را می توانید در هر فصلی که دوست دارید تهیه کنید و با رب انار و انار دان شده تهیه کنید و اگر انار دان شده ندارید می توانید از انار دان شده فریزری استفاده کنید و یا می توانید از میوه دلخواه فصل خود استفاده کنید. شما لواشک خیس را برای پذیرایی استفاده کنید و به صورت تک نفره سرو کنید. می توانید از میوه های ترکیبی برای تهیه این لواشک استفاده کنید. 
مواد لازم
میوه دلخواه ۳ کیلوگرم
نمک ۱ ق غذا خوری سر صاف
رب انار نیم کیلو
انار دان شده ۴ عدد

طرز تهیه لواشک خیس
مرحله اول: تهیه میوه
میوه ها را شسته و هسته های آن جدا کنید (در این رسپی از سیب و آلو و آلو زرد استفاده شده است) میوه ها را داخل قابلمه بریزید و یک قاشق غذا خوری نمک اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و با شعله متوسط بگذارید تا میوه ها شروع به آب انداختن کند و هر چندگاهی بهتر است هم بزنید.
مرحله دوم: پوره کردن میوه
وقتی میوه ها کاملا پخته و له شد و بیشتر آب مواد تبخیر شد شعله را خاموش کنید و بگذارید تا میوه های کمی خنک شود و بعد میوه های پخته شده را باید داخل مخلوط کن بریزید و یا به کمک گوشتکوب برقی مواد را پوره کنید و اگر دستگاه برقی ندارید می توانید داخل صافی بریزید و با پشت قاشق مواد را له کنید.
مرحله سوم: خشک کردن لواشک
در ادامه کف سینی مورد نظر پلاستیک پهن کنید و پوره میوه مورد نظر را روی سینی قرار دهید و برای ۳ روز در فصای قرار دهید تا خشک شود و بعد از خشک شدن باید لواشک را رول کنید و برش های کوچک بزنید و در ظرف مورد نظر بریزید و رب انار را داخل یک کاسه ریخته و با قاشق هم بزنید تا مخلوط شود و روی لواشک بریزید و حالا دانه های انار دون شده بریزید به دلخواه کمی گلپر اضافه کنید و سرو کنید. نوش جان
فوت و فن های دستور تهیه لواشک خیس
می توانید از دانه های انار جداگانه فریز شده برای روی لواشک استفاده کنید.
لواشک ها را خیلی نازک در سینی پهن کنید تا زودتر خشک شود.
می توانید از میوه های مورد علاقه خود به صورت خرد شده روی لواشک استفاده کنید.
میزان ترشی یا شیرینی لواشک به میوه مورد نظر بستگی دارد و می توانید با نمک و شکر به این تعادل برسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره