برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

دلیل تلخ شدن خورش فسنجان

منبع
خراسان
بروزرسانی
دلیل تلخ شدن خورش فسنجان

خراسان/ خورش فسنجان یکی از پرطرفدارترین خورش‌های ایرانی است. این غذای اصیل سرشار از مواد مغذی و مفید است، علاوه بر آن طعمی دلنشین و ظاهری جذاب دارد و در سه ذائقه ترش، شیرین و ملس سرو می‌شود. گاهی حین طبخ ممکن است مشکلاتی به وجود آید که سبب تلخی این غذا شود.
  
1. یکی از عواملی که باعث تلخی خورش  می شود، استفاده نکردن از مواد غذایی با کیفیت مطلوب است. برای مثال پایه و اساس تهیه این غذا گردوست، گردوی مورد استفاده در این خوراک نباید تازه باشد. برای این‌که غذا تلخ نشود باید از گردوی خشک استفاده کنیم.
2. همچنین در صورتی که از گردوی پوست سیاه استفاده می‌کنیم، باید پوسته سیاه آن را جدا کنیم، سپس گردو را تفت دهیم. البته نباید در تفت دادن گردو زیاده‌روی کرد، زیرا احتمال تلخ شدن خورش افزایش می‌یابد.
3. رب انار یکی از چاشنی های مهم و مورد استفاده در خورش فسنجان است. رب انار باید حتما مرغوب و تازه باشد. همچنین رب انار را باید حدود ۵ دقیقه و با حرارت ملایم تفت دهیم، به این دلیل که ممکن است بر اثر تفت دادن زیاد رب انار طعم تلخی بگیرد و غذا را غیرقابل مصرف کند.
حال اگر به دلایلی خورش شما تلخ شد،چند راه حل ساده وجود دارد تا به از بین بردن تلخی آن کمک کند.

1. استفاده از آب لیمو یا آب غوره تازه به کم کردن تلخی کمک می‌کند. یکی از موثرترین راه‌های کاهش تلخی غذا، اضافه کردن سیب قرمز یا کدو ، هویج و سیب‌زمینی است. به این صورت که هر کدام از این مواد را به دلخواه در اندازه‌های بزرگ ببرید، هنگام طبخ خورش به آن اضافه و بعد از مدتی آن را از درون  غذا خارج کنید.
2. همچنین اگر خورش به دلیل تفت دادن زیاد پیاز تلخ شد، می‌توانید مقداری رب، همراه با نمک به آن اضافه کنید. البته در میزان مصرف نمک احتیاط لازم را در نظر بگیرید تا  خورش شور نشود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره