برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه خورشت بامیه با مرغ مجلسی

منبع
نمناک
بروزرسانی
طرز تهیه خورشت بامیه با مرغ مجلسی

نمناک/این خورشت که در لیست انواع غذاهای سنتی ایرانی قرار گرفته می‌شود به شیوه‌های مختلفی پخت و سرو می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید این غذا را هم با استفاده از گوشت قرمز و هم با استفاده از گوشت مرغ طبخ و سرو کنید. در کنار دستور تهیه ایرانی این غذا که تقریبا با همه ذائقه‌ها سازگار است این غذا دارای یک دستور تهیه عربی نیز بوده که برای تهیه آن از ادویه‌های بسیار تند بهره گرفته می‌شود.
مقدار مورد نیاز
سیر ۳ حبه
پیاز بزرگ ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
بامیه (ترجیحا تازه) ۴۰۰ گرم

گوشت مرغ ۶۰۰ الی ۸۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
روغن مایع  به اندازه کافی
ادویه‌ (ففلفل سیاه، زرد چوبه، نمک و …)  به مقدار کافی
آب لیمو (ترش)  ۲ قاشق غذا خوری
 صفر تا صد تهیه خورشت بامیه مجلسی با مرغ
در ادامه با یکدیگر مراحلی که لازم است برای تهیه این غذا برای نهار و یا شام طی کنید را مرور می‌کنیم.
مرحله اول، تفت دادن پیاز و سیر
در اولین مرحله از طرز تهیه این خورشت مرغ لازم است پیاز و سیر را به صورت نگینی خورد کنید و آن‌ها را همراه با روغن کافی تفت دهید. در طول تفت دادن پیاز و سیر نیز می‌توانید مقداری زرد چوبه به آن‌ها اضافه کنید.
مرحله دوم، قیمه‌ای خورد کردن گوشت مرغ و اضافه کردن آن به سیر و پیاز
گوشت مرغ را به صورت قیمه‌ای خورد کنید و آن را به قابلمه حاوی سیر و پیاز تفت داده شده اضافه کنید. گوشت مرغ را همراه با سیر و پیاز تفت دهید تا خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهد.
مرحله سوم، اضافه کردن گوجه فرنگی همراه با رب گوجه

در این مرحله لازم است گوجه‌ها را رنده کنید و آن‌ها را همراه با رب گوجه فرنگی به قابلمه محتوی مرغ، پیاز و سیر اضافه کنید. با اضافه کردن آن‌ها به قابلمه لازم است مواد را تفت دهید تا یک دست شوند. بعد از آن نیز نوبت اضافه کردن چند لیوان آب جوش به قابمه و بستن درب قابلمه است. لازم است با بستن درب قابلمه به مواد غذایی داخل آن فرصت دهید به خوبی پخته شوند. (بر روی شعله حرارت ملایم)
مرحله چهارم، تفت دادن بامیه‌ها
در این مرحله لازم است ابتدا دم بامیه‌ها را با دقت جدا کنید. این کار لازم است به آرامی و با دقت کافی انجام شود چراکه در صورتی که بامیه‌ها و بافت آن‌ها آسیب ببینند، ظاهر نهایی خورشت شما نیز شکیل نخواهد بود. بعد از جدا کردن دم بامیه‌ها لازم است مقداری روغن درون یک قابلمه جداگانه بریزید و فرصت دهید خوب داغ شود بعد از آن نوبت اضافه کردن بامیه‌ها به آن و تفت دادن آن‌هاست. از تفت دادن بیش از حد بامیه‌ها خودداری کنید چرا که این کار سبب از دست رفتن خواص بی‌نظیر بامیه‌ها می‌شود.
مرحله آخر، اضافه کردن بامیه‌ها
بعد از تفت دادن بامیه‌ها و تغییر رنگ آن‌ها بامیه‌ها را به قابلمه محتوی مرغ، سیر و پیاز اضافه کرده و بعد از آن نیز آب لیمو ترش را اضافه کنید. فرصت دهید تا مواد به خوبی به خورد یکدیگر روند و به خوبی پخته شوند و خورشت شما جا بی‌افتد. خورشت بامیه مجلسی شما آماده شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره