برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

ماکارونی با سویای خوشمزه با قارچ و سیب زمینی

منبع
پارسي دي
بروزرسانی
ماکارونی با سویای خوشمزه با قارچ و سیب زمینی

پارسی دی/ یکی از انواع ماکارونی می باشد برای کسانی که طعم و مزه گوشت چرخ کرده را دوست ندارند و برای تهیه ماکارونی دوست دارند از سویا استفاده کنند و از خواص خوب سویا استفاده کنند. شما می توانید به دلخواه در مواد میانی ماکارونی با سویا انواع سبزیجات دلخواه را بریزید و یا با هر فرمی که از پاستا ها دوست دارید این غذا را تهیه کنید و یا به دلخواه می توانید از مخلوط گوشت و سویا استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.
چی لازم دارم:
ماکارونی ۲۵۰ گرم
سویا ۱ پیمانه
قارچ ۲۵۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد

پیاز ۱ عدد
رب ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و کمی پودر سیر به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی
ابتدا سویا را با آب ولرم نیم ساعت بخیسانید تا نرم شود بعد از گذشت نیم ساعت آب سرد بگیرید و آبکش کنید و کنار بگذارید. ۱ عدد از سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و داخل تابه با مقداری نمک و روغن خوب سرخ کنید.
مرحله دوم: تفت دادن پیاز
پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید سپس زردچوبه را بریزید و زمانی که کمی پیازها شیشه ای شدند سویا را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید و کمی فلفل سیاه بزنید سویا باید خوب تفت بخورد.
مرحله سوم: تهیه مواد میانی
در ادامه قارچ های اسلایس شده را اضافه کنید و کمی حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس سیب زمینی سرخ شده را اضافه کنید و تفت دهید در انتها رب گوجه را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و بعد نوبت افزودن ادویه ها و نمک می باشد وقتی مواد یکدست شد از روی حرارت بردارید.
مرحله چهارم: جوشاندن ماکارونی
در ادامه داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و داخل آب کمی زردچوبه و نمک و روغن بریزید و صبر کنید تا آب به جوش بیاد و قل بزند سپس رشته های ماکارونی را از وسط به دو نیم کنید و داخل قابلمه آب در حال جوش بریزید.

مرحله پنجم: دم گذاشتن ماکارونی سویا
وقتی رشته ماکارونی نرم شدند آن ها را آبکش کنید و کمی آب سرد روی آن ها بگیرید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن ریخته تا داغ شود و سیب زمینی را پوست بگیرید و حلقه کنید و کف قابلمه قرار دهید سپس مقداری از ماکارونی و مقداری از مواد میانی بریزید و هم بزنید همین طور لایه ها ادامه دهید سپس دمکنی روی در قابلمه قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا خوب دم بکشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی با سویا و قارچ
به دلخواه می توانید از کمی فلفل دلمه یا هویج استفاده کنید.
می توانید با ترکیبی از گوشت چرخ کرده و سویا این غذا را درست کنید.
افزودن قارچ اختیاری می باشد.
می توانید نوک ق چای خوری آبلیمو به مواد میانی بزنید.
سویا حتما باید در آب گرم خیس بخورد.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره