برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

ورزش کنید تا افسرده نمانید

منبع
خراسان
بروزرسانی
ورزش کنید تا افسرده نمانید

خراسان/ نتایج تحقیقاتی جدید در دانشگاه تورنتو کانادا نشان می‌دهد افرادی که در یک دوره زمانی کوتاه یک‌هفته‌ای نشانه‌‌های افسردگی بیشتری را گزارش کرده‌اند، کمتر احتمال دارد در همان دوره زمانی، فعالیت بدنی داشته‌ باشند و این رابطه‌ عموما دوطرفه است؛ یعنی افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، احتمالا وضعیت سلامت روانشان بهتر است.
آثار طولانی‌مدت علایم افسردگی کنونی
به گزارش «ایندیپندنت فارسی» سولی دوباش، نویسنده این تحقیق و دانشجوی دکترای دانشگاه تورنتو، می‌گوید: «این که متوجه شدیم علایم افسردگی امروز می‌تواند بر سطح فعالیت بدنی‌ ما در دو تا پنج سال بعد تاثیر منفی بگذارد، ما را متعجب کرد.» این یعنی افرادی که در حال حاضر علایم افسردگی دارند، ممکن است در آینده کمتر به فعالیت بدنی بپردازند. به این ترتیب علایم افسردگی کنونی ممکن است آثاری طولانی‌مدت داشته باشد، اما در مقایسه با تاثیر فعالیت‌های بدنی فعلی اهمیتش کمتر است و فعالیت بدنی فعلی در مقایسه با علایم افسردگی فعلی، می‌تواند تاثیر بیشتر و مهم‌تری بر سلامت روان داشته باشد.
تاثیر فعالیت‌بدنی و سلامت‌روان بر یکدیگر
محققان در این مطالعه بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ با پیگیری از نمونه‌ای که نماینده کلیه جمعیت آمریکا بود، شامل سه هزار و ۴۹۹ بزرگ‎سال، تاثیر پایدار و دایمی تفاوت‌های پایه در سطوح فعالیت بدنی و علایم افسردگی را ارزیابی کردند. نتایج به‌طور کلی نشان داد که فعالیت بدنی و سلامت‌روان بر یکدیگر تاثیرگذارند . به عبارت دیگر داشتن تحرک بدنی منظم خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. البته این پژوهش دریافت که علایم اولیه افسردگی ممکن است باقی بماند، اما تاثیر فعالیت بدنی فعلی بر سلامت‌روانی و عملکرد روزمره می‌تواند از تاثیر علایم افسردگی گذشته بیشتر باشد. از طرفی درمان نکردن افسردگی به مرور زمان می‌تواند اثر منفی بر فعالیت بدنی داشته باشد که در نتیجه ممکن است بر مشکلات سلامت بیفزاید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره