logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

فقط بزرگترها بخونن؛ ورود بچه ها ممنوع

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
فقط بزرگترها بخونن؛ ورود بچه ها ممنوع

آخرین خبر/ نکات مهمی در ارتباط والدین با فرزندان وجود دارد که رعایت این نکات به شما برای پدر و مادر بهتری بودن کمک زیادی خواهد کرد، این نکات را در مطلب زیر بخوانید.
بسیاری از والدین می پندارند برقرار کردن رابطه دوستی با فرزندان مشکل است، در صورتی که پدر و مادر با راهکارهای ساده ای که در این بخش از نمناک آورده ایم می توانند تبدیل به دوست صمیمی فرزندشان شوند. صمیمی و نزدیک شدن به فرزند بهترین راهی است که می توانید فرزندتان را از آسیب های جامعه دور نگه دارید زیرا با ایجاد یک رابطه خوب و مناسب، فرزند شما به جای مراجعه به دوستان برای کمک و راهنمایی یا احساس تنهایی کردن، بیشتر به سراغ شما می‌آید تا برای مسائل مهم زندگیش کمک بگیرد.
با فرزندتان بیشتر تعامل داشته باشد
اگر می خواهید جای ویژه ای در دل فرزندتان باز کنید، با او بیشتر گفتگو کنید، او را بشناسید و با مهارت ها و درخواست هایش آشنا باشید، با فرزندتان به تفریح بپردازید تا او فکر کند که شما مانند یک دوست در کنارش هستید.
به سوالات فرزندتان پاسخ دهید
بچه ها به طرز چشمگیری ذاتا کنجکاو هستند و به مرور کنجکاوی آنان بیشتر می شود و ممکن است از شما سوالاتی کنند و اگر شما پاسخ مناسبی به سوالاتشان ندهید و سکوت کرده و از پاسخ دهی طفره بروید، آنها به سراغ دوستانشان خواهند رفت. برای صمیمی شدن با فرزندتان به سوالاتشان با توجه پاسخ دهید.

گوش شنوا باشید
اگر می خواهید تبدیل به دوست صمیمی فرزندتان شوید، به حرف ها و خواسته هایشان اهمیت دهید. سعی کنید در طی صحبت با فرزند خود، به او فرصت بیشتری برای حرف زدن بدهید و بیش از اینکه گوینده باشید، شنونده باشید.
از نصیحت کردن دست بردارید
برخی از پدر و مادرها برای جلوگیری از اشتباه فرزند خود همیشه در حال پند و اندرز دادن هستند، فرزند شما از نصحیت فرار می کند و این کار باعث می شود از شما دور شده و شما را دوست خود نداند.
اشتباه فرزندتان را ببخشید
بسیاری از والدین خطاها و اشتباهات فرزندشان را نمی بخشند و دائم در حال سرزنش کردن او و یادآوری گذشته هستند، همه انسان ها خطا می کنند، اگر شما دائم خطاهای فرزندتان را یادآور شوید او رفته رفته از شما دور شده و از ترس سرزنش شدن چیزی به شما نمی گوید.
نظر فرزندتان را بپرسید
در همه امور از فرزندتان نظرخواهی کنید و با فرزندتان در مورد تصمیمات و مسائل زندگی البته با توجه به سن او، مشورت کنید. مثلا موضوعاتی نظیر سفر کردن، انتخاب رستوران، غذا، چیدمان منزل و…طوری برخورد کنید که فرزندتان بتواند نظرات متفاوت و گاهی مخالف خود را بیان کند و یاد بگیرد که نظرات متفاوت و مخالف دیگران را بشنود.
از مقایسه دست بردارید
یکی از موضوعاتی که فرزندتان را از شما دور می کند، مقایسه او با دیگران است. فرزندان خود را همان طوری که هستند بپذیرید، بدون مقایسه با فرزندان دیگران، اگر می خواهید واقعا آنها را از دست ندهید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره