logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

خانمم خوشرو نیست

منبع
خراسان
بروزرسانی
خانمم خوشرو نیست

خراسان/ جوانی  هستم 28 ساله. بعد از مدت ها که اصلا در فکر ازدواج نبودم، بالاخره با دختری 17 ساله ازدواج کردم. به دلیل اخلاقش، گاهی دچار تردید می‌شوم. خیلی بهانه‌گیر است. وقتی می‌گویم جایی برویم به بهانه‌های مختلف از آمدن طفره می‌رود و اگر هم بیاید، خیلی خوشرو نیست. گاهی فکر می‌کنم از من فرار می‌کند. لطفا راهنمایی ام کنید.
پاسخ مشاور: 
مخاطب گرامی! اخلاق همسرتان مورد تایید شما نیست؛ اما درباره این موضوع، توضیح کاملی نداده‌اید که شروع بد رفتاری همسرتان از چه زمانی بوده است؟ آیا ایشان در ازدواج با شما، خودشان انتخاب‌گر بودند یا به دلیل پافشاری خانواده‌ شان با شما ازدواج کرده اند؟ آیا انتظارات ایشان را در روابط عاطفی و زناشویی برآورده می‌کنید؟ آیا جاهایی که می‌خواهید بروید، مورد پسند ایشان است؟ آیا شما به جایی که ایشان می‌خواهند، می‌روید یا هر بار بهانه‌ای می‌آورید و نمی‌روید؟ شما باید دلیل بداخلاقی همسرتان را برای خودتان مشخص کنید تا بتوانید به ایشان کمک کنید تا خوش‌رفتار باشند و مطابق میل شما رفتار کنند. گاهی دلیل بدرفتاری و بداخلاقی همسر، می‌تواند این باشد که شما نتوانسته‌اید به نیازهای عاطفی ایشان پاسخ مناسبی بدهید.
زبان عشق همسرتان را بیابید
در بسیاری از موارد، زوجین تلاش خود را برای ارضای نیاز عاطفی همسرشان می‌کنند و روشی را که برای این موضوع انتخاب می‌کنند از نظر خودشان صحیح است اما موردقبول همسرشان نمی‌باشد و رضایت او را در پی ندارد. 5 زبان برای ابراز عشق وجود دارد که عبارت است از: کلامی، تماس فیزیکی، هدیه دادن، وقت گذراندن و خدمت کردن. هر فردی زبان عشق متفاوتی با دیگری دارد و در روابط زوجین، اگر زوج با همسرش با توجه به زبان عشق مورد پسند خودش رفتارکند، سبب نارضایتی همسرش می‌شود البته در صورتی که زبان عشق‌شان متفاوت باشد بدین معنی که بهتر است با توجه به زبان عشق همسرتان عمل کنید نه زبان عشقی که مقبول خودتان است.
چند توصیه
* با همسرتان درباره نکات منفی خودتان صحبت کنید و سعی در رفع آن‌ها داشته باشید.
* با همسرتان درباره جاهایی که می‌روید و نوع برخوردتان که از نظر ایشان ناپسند است صحبت کنید و سعی در اصلاح رفتارتان داشته باشید.
* سعی کنید جاهایی که ایشان مدنظرشان است، همراه ایشان بروید و رضایت ایشان را افزایش دهید.
* به احتمال زیاد با رعایت نکات فوق و افزایش رضایتمندی همسرتان، رفتار ایشان تعدیل خواهد شد. در صورتی که رفتار ایشان قبل از ازدواج هم همین گونه بوده است حتما به روانشناس مراجعه کنید.

نویسنده : زهرا وفایی جهان روان‌شناس عمومی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره