logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چگونه رژلب خود را فیکس کنیم که دیر پاک شود؟

منبع
بروزرسانی
چگونه رژلب خود را فیکس کنیم که دیر پاک شود؟

صندلی/ به نظر شما بهترین راهکار برای افزایش ماندگاری رژ لب چیست؟ همه خانم‌هایی که اهل آرایش‌کردن هستند، دلشان می‌خواهد رنگ رژ برای ساعت‌های طولانی روی لبشان باقی بماند و از لحظه ورود به مهمانی تا زمان خروج از آن، رژ تکان نخورد. برای این منظور، برخی از افراد به سراغ خرید لاک لب یا رژ لب‌های با ماندگاری بالا روی می‌آورند، اما این محصولات در صورت استفاده طولانی‌مدت، پوست لب را خشک کرده و باعث پوسته‌پوسته شدن می‌شوند. پس راهکار چیست؟ چگونه می‌توان یک رژ لب ساده را به یک رژ ۲۴ ساعته تبدیل کرد؟ در این مطلب از صندلی به معرفی بهترین روش‌های افزایش دوام رژ لب خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

 پاکسازی لب
 اگر می‌خواهید میکاپ لب جذابی داشته باشید و دنبال افزایش ماندگاری رژ لب هم هستید، یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که پوست لبتان را پاکسازی کنید. در این تکنیک، مهم‌ترین مرحله، لایه‌برداری لب است. با یک لایه‌برداری ملایم، تمامی ترک‌های سطحی لب و پوست‌های مرده از بین می‌روند. برای این منظور به لایه‌بردارهای مخصوص پوست لب و یک مسواک تمیز یا اپلیکاتور سیلیکونی نیاز دارید. با استفاده از مسواک، مقداری لایه‌بردار را روی لب‌هایتان بمالید و برای مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ماساژ دهید. سپس لب‌هایتان را با آب بشویید. برای اینکه سطح لبتان را بعد از لایه‌برداری خشک کنید، بهتر است به سراغ استفاده از حوله‌های نرم یا دستمال مرطوب بروید.

 استفاده از پرایمر لب

 پرایمرها محصولاتی هستند که از آنها برای زیرسازی آرایش استفاده می‌شود. پرایمرهای مخصوص لب، عملکردی مشابه با پرایمرهای آرایشی دارند، با این تفاوت که برای بافت حساس لب‌ها طراحی شده‌اند؛ بنابراین، استفاده از پرایمر لب، علاوه بر اینکه لب‌ها را برای آرایش آماده می‌کند، افزایش ماندگاری رژ لب را هم به دنبال خواهد داشت. همچنین می‌تواند ترک‌های پوست لب را هم بپوشاند و سطح صاف و یکدستی را ایجاد کند. به‌جای پرایمر، می‌توان از کانسیلر یا کم پودر هم استفاده کرد. هر دوی این محصولات اثر مشابهی دارند و رنگ رژ را بیشتر و بهتر نشان می‌دهند.

 استفاده از خط لب
 خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند استفاده از خط لب دمده شده است و دیگر کسی به سراغ آن نمی‌رود، اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است. خط لبی ازمدافتاده است که رنگ آن با رنگ رژ تضاد آشکاری داشته باشد و شبیه به دورگیری نقاشی به نظر برسد. استفاده از خط لب، علاوه بر اینکه حدود خطوط لب را آشکار می‌کند، لب‌ها را برجسته‌تر هم نشان می‌دهد. علاوه بر این، مانند یک سد حفاظتی عمل کرده و جلوی پخش‌شدن رژ به اطراف لب را می‌گیرد؛ بنابراین، یکی از بهترین روش‌های بیشتر ماندن رژ لب، استفاده از مداد لبی است که همخوانی خیلی نزدیکی با رنگ رژ لب داشته باشد.
 
 انتخاب رژلب مناسب
 یکی از نکات مهم برای افزایش ماندگاری رژ لب، انتخاب یک رژ لب مناسب است. هر یک از انواع رژ لب‌های موجود در بازار، دارای ویژگی‌ها و کیفیت‌های متفاوتی هستند؛ بنابراین، هنگام انتخاب رژ لب، حتماً به نوع رژ و برند رژ توجه کنید. هرچه برند رژ لب معروف‌تر باشد، کیفیت و ماندگاری آن هم بیشتر است. از طرف دیگر، از بین انواع مختلف رژ لب، به ترتیب رژ لب‌های مات، کرمی، مایع و براق، ماندگارتر هستند.

 استفاده از رژ لب مات
 رژ لب‌های مات به‌ویژه رژ لب‌های مایع مات نسبت به سایر انواع رژ لب، بیشتر روی لب‌ها می‌مانند. اگر قرار است کل روز از خانه بیرون باشید و فرصتی برای تمدید رژ لبتان ندارید، یک رژ مات با ماندگاری طولانی را انتخاب کنید.
 
 استفاده از تثبیت کننده رژ لب

 تثبیت کننده لب، محصولی است که باعث فیکس کردن رژ لب شده و آن را ضد آب می‌کند. با استفاده از این محصول، رژ لب برای مدت طولانی‌تری روی لب‌هایتان خواهد ماند و وقتی یک فنجان چای یا یک لیوان آب می‌خورید، ردی از رژ روی آنها باقی نمی‌ماند. برای استفاده از تثبیت کننده لب، بعد از اینکه رژ زدید، یک دستمال کاغذی را روی لب‌هایتان قرار دهید تا رنگ‌دانه‌های اضافی رژ را جذب خودش کند. پس از آن، تثبیت کننده را در یک حرکت از لب بالا به لب پایین بکشید. دهانتان را کمی باز کنید و اجازه دهید تثبیت کننده خشک شود.

 استفاده از پودر فیکس روی لب
 یکی دیگر از راه‌های فیکس کردن رژ لب، استفاده از پودر فیکس یا اسپری فیکس است. برای این منظور، باید بعد از زدن رژ لب، لایه نازکی از پودر فیکس یا اسپری فیکس را روی لب‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود رژ لب تثبیت شده و ماندگاری آن بیشتر شود. برای استفاده از پودر فیکس، یک براش بردارید و به کمک آن پودر را به‌آرامی روی رژ لب بمالید. برای استفاده از اسپری فیکس کننده، از فاصله حداقل ۳۰ سانتی‌متری، اسپری را روی لب‌هایتان بپاشید.

 استفاده از پودر بچه برای فیکس رژ لب
 بعد از زدن رژ لب، می‌توانید از پودر بچه استفاده کنید. پودر بچه علاوه بر اینکه باعث افزایش ماندگاری رژ لب می‌شود، باعث می‌شود رژ، جلوه ماتی داشته باشد. برای استفاده از پودر بچه، یک براش بردارید و به کمک آن، پودر را خیلی آرام روی رژ بمالید. بعد از استفاده می‌توانید یک لایه دیگر رژ لب هم بزنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره