logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

لزوم برخورد والدین با خواسته های غیرمنطقی بچه ها

منبع
خراسان
بروزرسانی
لزوم برخورد والدین با خواسته های غیرمنطقی بچه ها

خراسان/ نحوه واکنش نشان دادن والدین در برابر خواسته های کودکان از چهار سالگی به بعد، می تواند باعث لوس شدن آن ها در بزرگ سالی شود. بنابراین 
خانواده ها باید غیرمستقیم با خواسته های غیر منطقی کودکان برخورد کنند. حالا این سوال پیش می آید که چرا و چگونه، کودکان ناز پرورده می شوند؟ به گزارش باشگاه خبرنگاران، «فاطمه منفرد پویا» در این باره نکاتی را می گوید که در ادامه مطلب خواهید خواند.
   مخالفت با فرزند تا 18 ماهگی ممنوع!
در خصوص این که چرا بعضی از کودکان ناز پرورده می شوند، بدانید که تمام نیازهای کودک باید تا 10 ماهگی او برطرف شود و از 10 ماهگی به بعد کودک متوجه می شود که ممکن است با خواسته های او موافقت نشود. 
البته 10 تا 18 ماهگی سنی حساس است که اگر نیازهای کودک برآورده نشود، اضطراب جدایی می گیرد. از 18 ماهگی تا چهار سالگی کودک متوجه می شود ممکن است گاهی با خواسته هایش موافقت نشود و زمانی که والدین متوجه شوند در نیازهای کودک شان منطقی وجود ندارد، می توانند به صورت غیر مستقیم در برابر نیازهای کودک مخالفت کنند. 
از چهار سالگی به بعد، کودک مفهوم نه را می فهمد و باید با خواسته های غیر منطقی اش برخورد غیرمستقیم شود.

   مخالفت والدین نباید تنبیهی باشد
کودک از چهار سالگی به بعد ممکن است نازپرورده شود. از چهار سالگی به بعد کودک معنای نه گفتن را می فهمد و باید متوجه شود که این کار خوب است یا نه و خانواده ها باید از این سن به صورت تدریجی این موضوع را به کودک خود آموزش دهند. 
از شش سالگی به بعد کودک با بایدها و نبایدها آشنا می شود که این موضوع باید توسط خانواده به صورت جدی (نه به صورت تنبیه) به کودک آموزش داده شود. در خور ذکر است که سه نوع خانواده در تربیت کودک وجود دارد، خانواده های سهل گیر، سخت گیر و خانواده های مقتدر. گفتنی است که خانواده های سهل گیر به همان اندازه که خانواده های سخت گیر می توانند آسیب برسانند، آسیب زا هستند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره