logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

وقتش نیست زندگی را جدی بگیریم؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
وقتش نیست زندگی را جدی بگیریم؟

خراسان/ تفکر کارآمد ابعاد مختلفی دارد، یکی از جنبه‌های آن که خیلی کم به آن توجه می‌کنیم «فکر به مرگ» است؛ تفکری که می‌تواند نگاه ما به زندگی را تغییر دهد. تا حالا شده به مسافرتی کوتاه بروید؟ وقتی در منگنه زمان هستید ترجیح می‌دهید در فرصتی کوتاه، بیشتر دیدنی‌های شهری را که به آن سفر کردید، ببینید؛ درحالی‌که چنین حسی به دیدنی‌های شهر خودتان ندارید؛ چون فکر می‌کنید برای دیدن آن‌ها همیشه وقت هست. نگاه ما به زندگی، اهداف‌مان، معنایی که برای زندگی نیاز داریم، روابط خانوادگی و اجتماعی‌مان، شغل مورد علاقه، هنر و مهارتی که دوست داریم، رویاها و... همه و همه شبیه همان نگاهی است که به دیدنی‌های شهرمان داریم؛ فکر می‌کنیم همیشه برای رسیدن به آن‌ها وقت هست.

 طور دیگری نگاه کنیم
بیشتر ما درگیر روزمرگی‌ها هستیم، این‌که روزی را به شب برسانیم و نهایتش نگران فردا باشیم، بدون آن‌که فکر کنیم ورای یکی دو روز دیگر، در بلند مدت از زندگی چه می‌خواهیم؟ چه ماموریتی برای خودمان تعریف کرده‌ایم؟ به چه معنایی در زندگی رسیده‌ایم؟ چه اولویت‌هایی داریم و چه کارهای عقب مانده‌ای را باید به سامان برسانیم. آیا همیشه فرصتی برای بوسیدن فرزندمان، لذت بردن از طبیعت، بودن کنار پدر و مادر و... داریم؟ ما مرگ را برای دیگران تصور می‌کنیم و فکر می‌کنیم چنین تجربه‌ای از ما آن‌قدر دور است که لازم نیست نگران آن باشیم که مرگ بین ما و آن‌چه در زندگی می‌خواهیم فاصله بیندازد. همین‌که نگران رویاها، اهداف و استعدادهای‌مان نیستیم لطمه بزرگی به زندگی و ظرفیت‌هایش می‌زنیم. دلیلی نمی‌بینیم که تغییر کنیم، شتابی به زندگی بدهیم. شتابی که قرار نیست از جنس اضطراب باشد.
 دیدت را وسیع کن
تصور برخی از ما آن است که تفکر درباره مرگ و فرصت کوتاهی که در زندگی داریم باعث نگرانی و ناامیدی می‌شود؛ درحالی‌که از خیلی جهات می‌تواند مانع بسیاری از سرخوردگی‌ها، ناراحتی‌ها و هیجانات روحی ما باشد. وقتی با فکر به مرگ در زندگی معنایی پیدا کنیم با بسیاری از چگونگی‌ها کنار می‌آییم چون اهداف بزرگ داریم. وقتی به مرگ فکر کنیم اتفاقات کوچک ناراحت‌مان نمی‌کند. نتیجه فلان مسابقه فوتبال یا آن یکی ناکامی کوچک ما را به هم نمی‌ریزد. آن وقت است که حواس‌مان را جمع می‌کنیم خوب زندگی کنیم، قلبی را نشکنیم و برنامه مفیدتری برای زندگی داشته باشیم.  نویسنده : سیدسورنا ساداتی | ‌ روزنامه‌نگار موفقیت

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره