logo

عوارض خوابیدن جلوی کولر

منبع
نمناک
بروزرسانی
 عوارض خوابیدن جلوی کولر

نمناک/ در روزهای گرم تابستان چیزی به اندازه نشستن زیر باد کولر و پنکه لذت بخش نیست اما باد کولر علی رغم خوشایند بودن و خنک کردن عوارضی دارد که ممکن است سلامت شما را به خطر اندازد. در این بخش عوارض جدی و خطرات کولر گازی و آبی و پنکه برای سلامت شما را آورده ایم.

دهان و بینی خشک می شود
خوابیدن جلوی باد کولر و پنکه سبب خشکی هان و بینی می‌شود زیرا روشن بودن کولر و پنکه باعث بخار کردن عرق و رطوبت در بدن خواهد شد.

دچار آلرژی خواهید شد

خوابیدن در مقابل کولر و پنکه سبب می‌شود که شما دچار آلرژی شوید یا آلرژیتان تشدید شود زیرا باد کولر و پنکه باعث پخش شدن اجزای آلرژی‌زا شده و احتمال ابتلا به خشکی چشم و آبریزش بینی، عطسه و سرفه را افزایش می‌دهد.

عضلاتتان می گیرد
اگر می‌خواهید در تابستان دچار بدن درد نشوید هرگز مقابل باد کولر و باد پنکه نخوابید،خوابیدن در معرض باد کولر و پنکه سبب می‌شود که شما دچار گرفتگی عضلات و بدن درد شوید.

سینوس ها تحریک می شود
قرار گرفتن در معرض باد کولر و پنکه سبب افزایش سردردهای سینوسی می‌شود زیرا جریان مستقیم هوا راه مخاط بینی را خشک می‌کند و در صورت خشکی بیش از حد بینی،مخاط بدن عکس‌العمل نشان داده و شروع به تولید مخاطی برای جبران آن می‌کند،خشکی بینی و کیپ شدن بینی باعث افزایش سردردهای سینوسی خواهد شد.

دچار خشکی چشم خواهید شد
اگر در معرض باد کولر و باد پنکه قرار بگیرید دچار خشکی چشم و به دنبال آن درد و خارش چشم می‌شوید پس اگر از چشمان خوش رنج می‌بری بهتر است در معرض باد کولر و باد پنکه قرار نگیرید.

سستی را تجربه خواهید کرد 

روشن بودن پنکه و کولر در هنگام شب باعث می‌شود که شما دچار بی‌حالی، رخوت و سستی شوید. اگر شب‌های گرمی را پشت سر می‌گذارید، روشن بودن کولر و پنکه باعث افزایش جریان این هوا گرم شده و پخش شدن هوای گرم عاملی برای حالت تهوع، سردرد می‌باشد.

سبب خشکی پوست می شود
قرار گرفتن مداوم یا طولانی مدت در معرض تهویه هوا بر سلامت پوست تأثیر می‌گذارد، به این دلیل که PH طبیعی پوست اسیدی است، اما زمانی که در معرض محیط‌هایی با سطوح رطوبت کم قرار می‌گیرد، قلیایی می‌شود. این کار باعث خشک شدن پوست و کاهش قدرت دفاعی آن می‌شود.

بیشتر دچار سرماخوردگی خواهید شد
در محیطی که پنکه و کولر وجود دارد،هوای قدیمی به طور مداوم به چرخش درآمده و هوای تازه را از ورود به داخل باز می‌دارد در نتیجه جریان هوای کهنه بب می‌شود که سرماخوردگی و آنفولانزا از فردی به فرد دیگر منتقل شود ابتلا به عفونت‌های ویروسی بیشتر گردد.

این افراد جلوی باد پنکه وکولر نخوابند:

افراد دچار آلرژی
افراد دچار بیماری های تنفسی و آسم
افراد دارای پوست خشک
افراد دارای سردردهای سینوسی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره