logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

بعد از یک خطای بزرگ، فشار کاری زیادی روی من است

منبع
خراسان
بروزرسانی
بعد از یک خطای بزرگ، فشار کاری زیادی روی من است

خراسان/ کارمند یک شرکت‌خصوصی هستم. نیروی پرتلاش و خوبی هستم اما اخیرا یک اشتباه بزرگ انجام دادم و نگاه همکارانم به من عوض شده است. فشار زیادی روی مدیرمان هم هست تا من را عوض کند و او هم من را مقصر می‌داند. حالم اصلا خوب نیست و فشار روانی و کاری زیادی روی من است.
پاسخ مشاوره
مخاطب گرامی، خطای شناختی «فاجعه سازی» یا «درشت نمایی»، موجب می شود فرد حوادث را بدون توجه به تناسب آن در نظر بگیرد و هر اتفاقی را یک فاجعه تلقی کند. افراد با خطای شناختی فاجعه سازی، از یک سو درباره اهمیت و شدت اشتباهات خود مبالغه می‌کنند و از سوی دیگر، اهمیت جنبه‌های مثبت عملکرد خود را کمتر از آن‌چه است، برآورد می‌کنند. به دلیل اعتمادبه‌نفس پایین، ممکن است در صورت انجام کاری خطا، این اشتباه خود را خیلی پررنگ‌تر از حد و حدود واقعی آن تصور کنند. بنابراین درباره خطای خود درست و منطقی فکر و با کمک دیگران از زاویه دیگری به مسئله نگاه کنید. آیا خطای شما واقعا به همان میزان که فکر می کنید فاجعه است؟ آیا این اتفاق، تمام عملکرد مثبت گذشته شما را زیر سوال برده است؟
مراقب عملکرد این روزهای‌تان باشید
حالا که سرزنش‌ها و بازتاب‌های منفی دیگران را دریافت کرده‌اید، طبیعی است که فشار مضاعفی در محیط کار روی شما باشد. بنابراین محتمل است که این موضوع بر  بازدهی و کارایی شما در محیط کار اثر بدی داشته باشد و نتوانید به اندازه قبل، کارا و موثر باشید. از این موضوع غافل نشوید که اکنون زمان ماندن در برزخ نیست؛ حال زمانی است که باید بسیار بیشتر از گذشته در محیط کار تلاش کنید، موثرتر باشید و روابط بهتری را با همکاران تان رقم بزنید. اگرچه ساختن دوباره پل‌هایی که در محیط کار خراب شده، بسیار دشوار است اما مشاهده این موضوع که شما قدرتمند و کاراتر از گذشته به تلاش‌های خود ادامه می‌دهید، قطعا به همکاران و روسای شما کمک خواهد کرد که زودتر با خطای قبلی شما کنار بیایند. 

نویسنده : فرزانه شهریاردوست | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی‌بالینی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره