logo

لیندا؛ یک نخل آپارتمانی

منبع
جام جم
بروزرسانی
لیندا؛ یک نخل آپارتمانی

جام جم/ نخل لیندا می‌تواند منظره زیبایی در خانه و محل کارتان ایجاد کند. مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری نخل لیندا، ساقه ضخیم آن است که آب را در خودش ذخیره می‌کند و نسبت به خشکی خاک مقاوم است؛ به‌طوری‌که حتی می‌تواند هفته‌ها بدون آب زندگی کند. برگ‌های سبزتیره و باریک و بلند لیندا مثل دسته مو یا شبیه دم اسب است که زیبایی منحصربه‌فردی به آن می‌دهد.
 

نور 
نخل لیندا به نور کامل مستقیم یا غیرمستقیم نیاز دارد، اما از آنجا که لیندا گیاهی کاملا سازگار است، می‌تواند نصف سال را در جایی کم‌نورتر بگذراند. 
یعنی اگر در بهار و تابستان آن را در جایی پرنور و فضای باز مثل تراس بگذارید، می‌تواند در طول پاییز و زمستان نور کم را هم تحمل کند. در ضمن  می‌تواند چندساعت نور مستقیم را هم تحمل کند. 


رطوبت هوا و آبیاری
اگر رطوبت لیندا خیلی کم باشد، لبه‌ها و نوک برگ گیاه قهوه‌ای خواهد شد، در غیر این صورت رطوبت بیش از حد مهم نیست.نخل لیندا در محیط نیمه‌خشک، بهترین رشد را دارد و لازم است بین هر آبیاری اجازه دهید خاک گیاه کاملا خشک شود. هر دو تا سه هفته یکبار بسته به شرایط رطوبتی منزل‌تان به آن آب بدهید.

 دمای هوا
نخل لیندا به دمای هوای معمولی منزل نیاز دارد. اگر گیاه در بازه دمایی گفته شده قرار نگیرد، احتمالا رشد خوبی نخواهد داشت. نخل لیندا در مقابل تغییرات دمای هوا مقاوم است و می‌تواند دماهای نزدیک صفر را هم تحمل کند، اما این اتفاق نباید به‌صورت مداوم یا عمدی رخ دهد. هوای سرد پنجره یا کولر می‌تواند این گیاه را نابود کند.

خاک
لیندا به خاک ویژه با فرمول خاصی نیاز ندارد، ولی می‌توانید برای این نخل از خاک کاکتوس استفاده کنید. فقط دقت کنید خاک تازه و قبلا استفاده نشده باشد. برای این‌که گیاه‌تان جلوه زیباتری داشته باشد، می‌توانید آن را در گلدانی بکارید که ارتفاع زیادی دارد تا برگ‌های لیندا روی زمین نریزند و به صورت آویز بمانند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره