logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

دومینوی اشتباهات کودکان در مواجهه با تهدید‌ات فضای‌مجازی

منبع
خراسان
بروزرسانی
دومینوی اشتباهات کودکان در مواجهه با تهدید‌ات فضای‌مجازی

خراسان/ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اغلب کودکان هنگام مواجهه با تهدید‌ات فضای مجازی، مانند محتوای خشونت‌آمیز یا مطالب نامناسب و جنسی تنها به غریزه خود اتکا می‌کنند. به گزارش «یورونیوز» این یافته‌ها همچنین حقیقتی ناخوشایند را آشکار می‌کنند که چگونه کودکان هنگام ورود به دنیای دیجیتال به حال خود رها می‌شوند و در معرض خطرات مختلفی قرار می‌گیرند.
بررسی 483 کودک از 15 کشور
سازمان‌های غیردولتی «ECPAT» ،«Eurochild» و «Terre des Hommes» در این مطالعه، ۴۸۳ کودک از ۱۵ کشور مختلف را مورد بررسی قرار دادند. بسیاری از این کودکان می‌گویند که ترجیح می‌دهند با والدین یا بزرگ‎ترهایشان درباره خطرات دنیای آنلاین، صحبت نکنند و تعدادی دیگر گفته‌اند که تهدیدهای دنیای مجازی را از والدین و سرپرست‌های‌شان پنهان می‌کنند. این آسیب‌ها شامل آزار و اذیت سایبری، محتوای خشونت‌آمیز یا تجربیات منفی سلامت‌روان است.
محققان این پژوهش چه می‌گویند؟
«اوا نوته»، مشاور فنی از هلند در مورد استثمار کودکان هلند گفت که در تحقیقات متوجه شده‌اند کودکان برای تضمین امنیت خود در برابر سوءاستفاده جنسی و استثمار کودکان، احساس تنهایی می‌کنند. این گزارش در حالی منتشر شده است که اتحادیه اروپا در حال بررسی قانون جدید (CSAM) مبارزه با استثمار آنلاین و سوءاستفاده کودکان هنگام استفاده از فناوری‌های نوظهور است. این قانون با مخالفت شدید طرفداران حریم خصوصی دیجیتال روبه‎رو شده، که ادعا می‌کنند بررسی محتوای پلتفرم‌ها، نقض جدی حق حفظ حریم خصوصی آنلاین است. اما سازمان‌های غیردولتی درباره کودکان می‌گویند نظارت بر فضای مجازی و تصویب قوانین در این زمینه برای حفظ امنیت کودکان در دنیای مجازی لازم است. محقق دیگر این پژوهش با تاکید بر لزوم وجود چارچوب‌های نظارتی در دنیای آنلاین می‌گوید: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که کودکان در برابر سوءاستفاده آنلاین محافظت می‌شوند». این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید مطالب نامناسب از کودکان به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. 
 ارسال دیدگاه


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره