نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

مزایای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

منبع
خراسان
بروزرسانی
مزایای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

خراسان/ دلایل زیادی برای نگهداری از انواع گیاهان در خانه وجود دارد و نگهداری از آن‌ها مزایای زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
1- جذابیت بیشتر دکوراسیون منزل  اضافه کردن یک گلدان طبیعی زیبا به گوشه‌ای از خانه، می‌تواند یک دکوراسیون ساده و بی‌روح را از این رو به آن رو کند. معمولا رنگ سبز برگ‌های زیبای گیاهان آپارتمانی به هر دکوراسیونی می‌آید و می‌تواند سرزندگی و نشاط خاصی به محیط خانه بدهد. البته اگر غیر از رنگ سبز دنبال رنگ‌های دیگر هم باشید، گیاهان آپارتمانی شما را ناامید نمی‌کنند. می‌توانید گیاهان بنفش، قرمز، زرد، سفید و گیاهانی با برگ‌های چند رنگ بخرید. بعضی از آن‌ها گل‌های زیبایی می‌دهند که جذابیت دکوراسیون خانه را چند برابر می‌کنند.
2- کاهش استرس هرکسی که حتی یک بار به یک گلدان آب داده و به آن رسیدگی کرده باشد، تأیید می‌کند که رسیدگی به گیاهان آپارتمانی باعث آرامش روانی می‌شود. اگر استرس دارید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش آن انجام دهید این است که یک یا چند گیاه آپارتمانی را در خانه نگهداری کنید. سر زدن به گلدان‌ها، آب دادن به آن‌ها، حتی تکثیر گل‌ها و هدیه‌ دادن به دوستان و عزیزان، باعث می‌شود که از دغدغه‌های زندگی روزمره فاصله بگیرید و زندگی آرام‌تری را تجربه کنید.
3- تصفیه هوای فضای بسته  یکی از موضوعاتی که توسط ناسا بررسی و روی آن تحقیقات متعددی انجام شده است، خاصیت تصفیه هوای فضای بسته توسط گیاهان آپارتمانی است. جالب است بدانید که بعضی از این گیاهان به تصفیه‌ هوای داخل ساختمان کمک می‌کنند و با جذب ترکیبات آلی فرار از جمله بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن، آلودگی هوای داخل ساختمان را کاهش می‌دهند. در حالی که این مواد شیمیایی عموما برای انسان سمی هستند، چنین آلاینده‌هایی بدون آسیب، توسط گیاه و میکروب‌های داخل خاک آن جذب می‌شوند.
4- افزایش بهره‌وری  یک گلدان زیبا می‌تواند بهترین هم‌اتاقی شما در محل کار یا اتاق مطالعه و ... باشد. تحقیقات متعددی نشان داده است که وجود گل و گیاه در اتاق، خلاقیت و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. یکی از تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۶ انجام و بارها در مطالعات مختلف به آن استناد شده است، نشان داده که دانشجویان در یک آزمایشگاه کامپیوتری که دارای گل و گیاه بوده، ۱۲ درصد سریع‌تر و با استرس کمتری کار کرده‌اند و در انجام کارهای خود بهره‌وری بالاتری داشتند.
5- هدیه دادن به دوستان و عزیزان وقتی چند گیاه آپارتمانی در خانه نگهداری می‌کنید، همیشه می‌توانید هدایایی جذاب و دوست‌داشتنی برای عزیزان خود تهیه کنید. بیشتر گیاهان آپارتمانی خیلی راحت تکثیر می‌شوند. می‌توانید گیاهانی را که دوست دارید با روش‌های مختلف مثلا قلمه زدن تکثیر کنید و در یک گلدان زیبا بکارید. این هدیه بدون شک هر کسی را خوشحال می‌کند. علاوه بر این، خودتان هم لذت فراوان تکثیر کردن گیاه را تجربه می‌کنید.

نویسنده: مجید حسین زاده

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar