نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چگونه کودکان را از بیراهه رفتن در تابستان نجات دهیم؟

منبع
فرارو
بروزرسانی
چگونه کودکان را از بیراهه رفتن در تابستان نجات دهیم؟

فرارو/ رواشناس بالینی کودک و نوجوان گفت: با فرا رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، چالش بزرگ والدین آغاز می‌شود که باید بتوان آن را مدیریت کرد.
لیلا شقاقی رواشناس بالینی کودک و نوجوان اظهار کرد: با فرا رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، چالش بزرگ والدین آغاز می‌شود. چگونه کودکان را در این ایام پرانرژی و مفید نگه داریم؟ از کلاس‌های آموزشی تا ورزش‌های هیجان‌انگیز، برنامه‌های متنوع می‌توانند تابستانی سازنده و دور از خطرات را برای فرزندان شما به ارمغان بیاورند.

اهمیت برنامه‌ریزی
او ادامه داد:  برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به جلوگیری از بیراهه رفتن کودکان کمک کند. برنامه‌ها می‌توانند شامل فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و هنری باشند. همچنین می توان به معرفی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تابستانی، مانند کلاس‌های زبان، ریاضیات، علوم و فنون، برنامه‌های کتابخوانی و مسابقات علمی اشاره کرد. همچنین فعالیت‌های ورزشی در حفظ سلامتی ،نشاط کودکان  اهمیت دارد.
شقاقی بیان کرد: تشویق کودکان به شرکت در کلاس‌های هنری مانند نقاشی، موسیقی، تئاتر و سایر هنر‌های دستی و غیره  می‌تواند به پرورش خلاقیت و استعداد‌های کودکان کمک کند. معرفی اردو‌های تابستانی و سفر‌های آموزشی که علاوه بر تفریح، می‌توانند جنبه‌های آموزشی نیز داشته باشند. 

او افزود: والدین می‌توانند با برنامه‌ریزی و همراهی، به کودکان کمک کنند تا تابستانی مفید و سازنده داشته باشند.اطلاع‌رسانی درباره خطراتی که ممکن است کودکان در تابستان با آنها مواجه شوند، مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، و راه‌های مقابله با این خطرات. معرفی کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌آموزی که کودکان می‌توانند در تابستان شرکت کنند، مانند دوره‌های برنامه‌نویسی، آشپزی، باغبانی و سایر مهارت‌های کاربردی، این بخش‌ها می‌توانند به والدین و کودکان کمک کنند تا تابستانی پربار و مفید داشته باشند و از بیراهه رفتن جلوگیری کنند.
خبرنگار:عطیه رضایی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره