نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

خانمم دست از ترشرویی با من برنمی‌دارد

منبع
خراسان
بروزرسانی
خانمم دست از ترشرویی با من برنمی‌دارد

خراسان/ مردی هستم 28 ساله. خانمم را دوست دارم اما مشکلی که داریم، این است که او هر مسئله کوچکی را به بحران تبدیل می‌کند و تا زمانی که آن موضوع حل نشود، دست از ترشرویی با من برنمی‌دارد. چه کنم؟
پاسخ مشاوره
 بعضی افراد در طول زندگی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری که بر آن‌ها غالب است، زودرنج شده و با کوچک‌ترین مشکلی، سریع برانگیخته می‌شوند. در واقع آن‌ها آستانه تحمل پایینی دارند. آستانه تحمل به عوامل زیادی بستگی دارد. زمانی که آستانه تحمل افراد بیش از حد پایین باشد، عواقب بدی می‌تواند گریبان گیر خود فرد و اطرافیان او شود.
همسرتان آستانه تحمل پایینی دارد
زمانی که همسر شما آستانه تحمل پایینی دارد، گاهی کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین مشکلات برای او تبدیل به یک مشکل بزرگ و غیرقابل حل می‌شود. در بعضی از موقعیت‌های خاص زندگی، آستانه تحمل افراد به صورت طبیعی پایین می‌آید مانند بیماری، مکان‌های استرس‌زا و زمانی که منتظر شنیدن خبری هستیم. پس نمی‌توان آستانه تحمل هر فرد را مشخص کرد، زیرا در موقعیت‌های حساس آستانه تحمل افراد تغییر می‌کند. در واقع میزان آستانه تحمل به شرایط محیط و نوع تربیت افراد در کودکی بستگی دارد.
به احساسات خانم‌تان اهمیت دهید

در زمانی که همسر شما طاقتش تمام می‌شود، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که او را درک کنید و به احساساتش اهمیت دهید. از او بخواهید تا با خونسردی تمام درباره تمام مواردی که باعث آزار او شده، با شما صحبت کند. او را در آغوش بگیرید و تمام خاطرات خوبی را که با هم داشتید مرور کنید. سعی کنید با یادآوری خاطرات خوب زندگی و جایگزین کردن آن‌ها با اتفاقات تلخی که همسر شما را آزرده است، شرایط را تغییر دهید. به‌همراه همسرتان به پیاده‌روی بروید و قدم زنان از او بخواهید که تمام احساسش را درباره این روزهایش بیان کند.
نویسنده : دکتر سیدعلی ظریفی | ‌ مشاور خانواده

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره