نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

راه و روش برای آنکه باکلاس صحبت کنیم

منبع
نمناک
بروزرسانی
راه و روش برای آنکه باکلاس صحبت کنیم

نمناک/اگر سری به سرچ های مرورگر گوگل بزنید، درمی یابید که مخاطبان زیادی در پی پیدا کردن راه های باکلاس شدن و ترفند با کلاس صحبت کردن هستند و سوالات متداولی در مورد چگونه باکلاس حرف بزنیم؟ چگونه باکلاس صحبت کنیم؟ و... دارند. باکلاس حرف زدن تنها استفاده از کلمات شیک و باکلاس و یادگیری لیست کلمات قلمبه سلمبه و لیست کلمات مناسب برای حرف زدن نیست، برای باکلاس صحبت کردن ترفندهایی لازم است که در این بخش به آنها پرداخته ایم.
 کلمات محترمانه به کار ببرید
کلید طلایی باکلاس حرف زدن، به کارگیری کلمات محترمانه است. اگر به استفاده از کلمات محترمانه مانند لطفا، خواهش می کنم، سپاس‌گزارم، متشکرم و...عادت ندارید با کمی تکرار و تمرین می توانید این کلمات را در گفتگویتان وارد نمایید. شما می توانید به جای نوکرم و چاکرم بگویید ارادتمندم، به جای خیلی حال کردم بگویید لذت بردم، به جای به تو ربطی نداره بگویید این مسئله بسیار شخصیه، به جای گرفتارم بگویید در یک فرصت مناسب خدمت می رسم،به جای حرف‌هام تموم شد بگوییدعرایض بنده تموم شد، به جای نمی‌دونم، خبر ندارم بگویید اطلاعی ندارم، به جای گرونه بگویید مقرون به صرف نیست و....
هر سخن را در جای مناسب به کار ببرید
هنگام با کلاس حرف زدن توجه نمایید که گفتارتان با موقعیتی که در آن قرار دارید، هماهنگ باشد یعنی هر حرف و سخنی را در هر جایی مطرح نکنید. در هنگام صحبت کردن مخاطب خود را نیز در نظر بگیرید، بی شک بیان شما در جمع دوستان، در جمع خانوادگی و یا در بین همکارانتان با هم متفاوت است و این موضوع موقعیت‌شناسی بوده و دورویی و دورنگی نیست.

از کلمات بیگانه درست استفاده کنید
برخلاف باور برخی افراد استفاده مداوم از کلمات انگلیسی و... در میان جملات فارسی درست نیست، اگر می‌خواهید از کلمات بیگانه استفاده کنید، با توجه به موقعیت این کار را انجام دهید.برخی اوقات استفاده از کلمات فرنگی موجب افت کلاس گفتار می شود و برخی اوقات اصلا بهتر است از معادل انگلیسی استفاده کنیم و استفاده از این کلمات جایز است.
لحن صدایتان تاثیر زیادی در باکلاسی دارد
برای باکلاس و لفظ قلم صحبت کردن باید تن صدا و سرعت حرف زدن را تنظیم کنید. افراد باکلاس صدای خود را بیش از حد بالا نمی برند، آرام و متین و شمرده صحبت می کنند البته نباید آنقدر آرام حرف بزنید که فرد مقابل کلافه شود.
دایره لغات خود را تقویت کنید
موثرترین راه‌ برای با کلاس حرف زدن افزایش دانش زبانی و تقویت دایره لغات با مطالعه و آموختن جای درست فعل و فاعل و ضمیر و… است. برای لفظ قلم صحبت کردن، اشعار و ضرب‌المثل‌ها را یاد بگیرید و به تلفظ صحیح واژگان اهمیت بدهید.
کلامتان یک‌پارچه و منسجم باشد
برای اینکه باکلاس تر از همیشه صحبت نمایید، سعی کنید که کلامتان یک‌پارچه و منسجم باشد یعنی یک موضوع را تمام نکرده، به سراغ موضوع بعد نروید و به قول معروف از این شاخه به آن شاخه نپرید زیرا اینگونه مخاطب حتی یک کلمه از حرف‌هایتان را متوجه نخواهد شد.
تاثیر گذار صحبت کنید
یکی از راهکارهای با کلاس حرف زدن، توجه به شروع و پایان صحبت است زیرا شروع و پایان یک گفتگو، مهم‌ترین بخش‌های آن هستند.هنگام شروع یک گفتگو با استفاده از کلمات و جملات و موضوع مناسب توجه مخاطب را به خود جلب نمایید و صحبت خود را به خوبی و هنرمندانه تمام کنید.
از کلمات و جملات مثبت استفاده کنید
اگر می خواهید در نظر دیگران فرد با کلاسی به نظر برسید و باکلاس و لفظ قلم صحبت نمایید، مثبت‌گرایی و مثبت‌اندیشی تان در را قالب کلمات و جملات بروز دهید، غیبت و بدگویی نکنید،یکدیگر را قضاوت نکرده و از ظاهر و شخصیت افراد، ایراد نگیرید و مهربانی و عطوفت را در کلام خود افزایش دهید.

فروتن باشید
برای باکلاس حرف زدن سعی کنید غرور و تکبر را از گفتار و رفتار خویش حذف کنید، خودتان باشید و تظاهر و تقلید ناشیانه از دیگران را کنار بگذارید زیرا نه تنها تاثیر منفی و تمسخر مخاطب را به همراه دارد بلکه این را به دیگران القا می کند که شما به مخاطبان خود برتری دارید و از آن‌ها بالاتر هستید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره