نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

خانمم بعد از بارداری ناخواسته شوکه است

منبع
خراسان
بروزرسانی
خانمم بعد از بارداری ناخواسته شوکه است

خراسان/ مردی هستم که یک فرزند 4 ساله دارم. خانمم بعد از این که متوجه شد به صورت ناخواسته باردار شده، شوکه شده و ناراحت است. من مشکلی ندارم اما نمی‌دانم چطور نگرانی‌های خانمم را کمتر کنم. راهنمایی ام کنید.
پاسخ مشاوره
 مخاطب گرامی، بارداری ناخواسته یکی از مشکلات چالش‌برانگیز در خانواده‌ هاست و گاهی می‌تواند سبب مشکلات جسمی و روحی شود. شکل برخورد با این قضیه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.
ثبت دغدغه های خانم تان و مطرح کردنشان با مشاور متعهد 
زمان آگاه‌شدن از بارداری مسئله مهمی است. گاهی ممکن است اوایل بارداری و گاهی بعد از  چندین مدت، پی برده شود. به هر حال زمان آگاهی بر احساسات و روحیه خانم‌ها اثر مهمی دارد. عامل اقتصادی هم خیلی مهم است. شاید بعضی‌ها با خودشان فکر کنند که شرایط اقتصادی مناسبی برای بچه‌دار شدن ندارند و این مسئله اقتصادی خیلی ذهن و روان‌شان را درگیر کند. در این بین، شاید بتوان گفت بیشترین و مهم‌ترین عامل، آمادگی روحی و جسمی زنی است که ناگهان با حاملگی ناخواسته خود روبه‌رو می‌شود.  در این مواقع از او بخواهید این نکات و دغدغه ها را ثبت کند و سپس باید آن ها را با یک مشاور متعهد و متخصص در میان گذاشت .
ضرورت حمایت ، هم دلی و همراهی شوهر
زنی که اصلا آمادگی روحی و روانی بارداری را ندارد و ناگهان خود را در این حالت می‌بیند، فرو می‌پاشد و دچار شوک بزرگی می‌شود. زن ممکن است حس کند از پس نگهداری دو بچه بر نمی‌آید، احساس کند که باید کلا خانه نشین و منزوی بشود، بد اندام شود، از مناسبات لذت بخش شخصی‌اش  باز بماند و هزاران مورد و نگرانی‌های اضطراب آور این چنینی. اولین و مهم‌ترین کار شوهر این است که زن را درک کند. به نگرانی‌های وی بها دهد نه این‌که آن‌ها را بی‌ارزش و غیرمنطقی تلقی کند. همدلی و همراهی با همسر حرف اول را می‌زند. اگر زن حس کند که شوهر اصلا اهمیتی به دلواپسی‌هایش نمی‌دهد و بسیار بی‌خیال و بی‌توجه از کنار آن عبور می‌کند بیشتر می‌شکند و چه بسا دچار بیماری‌های روحی و روانی جبران‌ناپذیری شود که هیچ راه چاره‌ای هم نداشته باشد. همچنین بدون این که زن درخواستی داشته باشد شوهر برخی کارهای منزل را انجام دهد و به هیچ‌وجه توقعات سنگین و زیادی از همسرش نداشته باشد.
از افراد مورد علاقه‌اش کمک بگیرید
اعتقادات، باورهای دینی و ایمان به خدا برای مواجهه با بارداری ناخواسته بسیار حائز اهمیت است. مطمئنا ایمان می‌تواند بر بسیاری از مشکلات روحی و جسمی هنگام روبه‌رو شدن با این مسئله غلبه کند تا به برکت این ایمان و اعتقاد، تصمیم صحیحی گرفته شود که در نهایت موجب خشنودی و رضایت خدای متعال شود. همچنین اگر فرد یا افرادی را می‌شناسید که همسرتان آن‌ها را دوست دارد، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید تا همسرتان حس خوبی داشته باشد و خاطر جمع باشد که برای رسیدگی به دو فرزند تنها نیست.

نویسنده : فریبا البرز | ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره