نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چرا دوست صمیمی‌ داشتن مهمه؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
چرا دوست صمیمی‌ داشتن مهمه؟

خراسان/ همه ما در زندگی به دوست نیاز داریم که بتوانیم لحظات خوش و دقایق غمگین عمر خود را با او به اشتراک بگذاریم. دوست برای ما چون پشتیبان است که می‌توانیم به او تکیه کنیم و همیشه اطمینان خاطر داشته باشیم که همیشه کسی هست که شانه‌به‌شانه در کنار ما بایستد. زندگی بدون دوست صمیمی، بدون شک رنگ و بویی ندارد و به دل نمی‌نشیند. اولین سوالی که در این جا مطرح می‌شود، آن است که اصلا چرا نوجوان‌ها در این دوره از زندگی خود نیاز به دوست دارند؟ ما می‌خواهیم به نقل از سایت نوجوان‌ها به موارد زیر اشاره کنیم:
دوست یک پشتیبان عاطفی است| داشتن یک دوست می‌تواند آرامش خاطر به همراه داشته باشد؛ زمانی که نوجوان دچار مشکلات خانوادگی یا مشکلات مدرسه‌ای باشد، می‌تواند با دوستش درباره آن‌ها صحبت کند.
به رشد شخصیت کمک می‌کند| داشتن یک دوست در دوران نوجوانی می‌تواند به رشد شخصیتی‌مان کمک کند و همین‌طور باعث استقلال و شکل‌گیری هویت فردی شود. ویژگی‌های شخصیتی نوجوان در کنار دوستانش رشد می‌کند.
به رشد مهارت‌های اجتماعی کمک می‌کند| حضور در گروه دوستی و ارتباط با دوستان می‌تواند مهارت‌های مختلف اجتماعی را در نوجوانان تقویت کند. این مهارت‌ها در آینده برای حضور فرد در اجتماع بسیار ضروری خواهد بود.
برای اشتراک تجربه‌ها مفید است| داشتن یک دوست می‌تواند مرجع بسیار خوبی برای اشتراک تجربه‌های متفاوت و همین‌طور استفاده از تجربه‌های دیگران باشد؛ بدون شک این موضوع منجر به رشد نوجوان خواهد شد.
به ما احساس تعلق می‌دهد| ما در سنین نوجوانی نیاز داریم علاوه بر خانواده، به جمع دیگری احساس تعلق داشته باشیم؛ دوست و گروه دوستی می‌تواند چنین احساساتی را برای ما تامین کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره