نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

چطور با تغییرات دوران بلوغ کنار بیاییم؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
چطور با تغییرات دوران بلوغ کنار بیاییم؟

خراسان/ دوران بلوغ با همه چالش‌هایش یک موضوع مهم دارد که نوجوان‌ها نمی‌توانند راحت با آن کنار بیایند. خیلی از ما در نوجوانی با ظاهر و قیافه خود به مشکل اساسی می‌خوریم و تغییرات ظاهری در بلوغ اعتمادبه‌نفش ما را کم می‌کند. می‌خواهیم به کمک سایت betterhelpراهکارهایی برای حل این موضوع بدهیم.
قبول کنید که جلوی تغییر را نمی‌شود گرفت| قبل از هر چیز به عنوان اولین اقدام، باید قبول کنید که تغییرات ظاهری در دوران بلوغ کاملا طبیعی است و جزوی از رشد انسان است.
قدم‌های کوچکی برای بهبود ظاهرتان بردارید|هرچند   تغییرات دوران بلوغ را نمی‌توان متوقف کرد، اما می‌توان آن‌ها را تا حدی کنترل کرد. برای مثال داشتن روتین پوستی، استفاده از محصولات مراقبتی ضدجوش و حتی پوشیدن لباس‌هایی که به شما اعتماد به نفس می‌دهد بخشی از این راهکار است.
خودتان را با دیگران مقایسه نکنید| مقایسه خود با دیگران یکی از اشتباه‌ترین کارهایی است که هر نوجوان می‌تواند انجامش دهد. شبکه‌های اجتماعی نیز به این احساس دامن زده‌اند. یادتان باشد که تصویر افراد در شبکه‌های اجتماعی در 90 درصد مواقع واقعی نیست و هزار نوع فیلتر و تغییرات  دارد.
با افرادی که به شما حس خوب می‌دهند، وقت بگذرانید|سعی کنید دوستان خود را از میان افرادی پیدا کنید که به شما اعتماد به نفس می‌دهند، شما را برای رشد تشویق می‌کنند و کاری می‌کنند که منفی‌نگری نسبت به ظاهر خود را فراموش کنید. 
دیگران را بشنوید و به آن‌ها کمک کنید| اهمیت دادن به دیگران، کمک کردن به آن‌ها در امری مهم، گوش دادن به آن‌ها، دلسوزی کردن برای آن‌ها و حتی آموزش دادن چیزی به بقیه، می‌تواند رضایت شما را نسبت به خودتان افزایش دهد. حس مفید بودن بدون شک می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد، پس حتما آن را تجربه کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره