نماد آخرین خبر

ملی‌پوش فوتسال زنان: ۶ سال فقط به کافا اکتفا کردیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ملی‌پوش فوتسال زنان: ۶ سال فقط به کافا اکتفا کردیم

ایسنا/ نسترن مقیمی در مورد بازگشت دوباره خود به تیم ملی فوتسال گفت: برخی می‌گفتند مصدوم شده یا خط خورده‌ام اما اصلا چنین داستان‌هایی نبود. پیش از اردوی خرداد ماه مسمومیت گوارشی پیدا کردم که چند ماهی درگیر بودم بنابراین با کادر تیم ملی برای نرفتن به اردو هماهنگ بودم.

قرار است اردوی تیم ملی فوتسال زنان از ۹ تا ۱۳ شهریور ماه برگزار شود و در این راستا فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی اسامی بازیکنان دعوت شده را اعلام کرده است که در لیست جدید نام چند بازیکن قدیمی از جمله نسیمه غلامی، نسترن مقیمی و مهسا کمالی هم به چشم می‌خورد. در اردوی قبل هم فرشته کریمی به اردو دعوت شد تا بار دیگر جمع قدیمی‌های تیم جمع شود.

نسترن مقیمی در مورد حضور خود در اردوی تیم ملی بعد از مدتی دوری به ایسنا گفت: برخی می‌گفتند مصدوم شده یا خط خورده‌ام اما اصلا چنین داستان‌هایی نبود. پیش از اردوی خرداد ماه مسمومیت گوارشی پیدا کردم که چند ماهی درگیر بودم. بنابراین با کادر تیم ملی برای نرفتن به اردو هماهنگ بودم. برای اردوی جدید هم از من شرح حال گرفتند و صلاح دیدند که دعوتم کنند. خوشبختانه وضعیتم خوب است، دوباره دعوت شده‌ام و در خدمت تیم ملی هستم.

دعوت نسیمه غلامی تصمیم درستی بود

او در مورد حضور دوباره بازیکنانی چون نسیمه غلامی، مهسا کمالی و فرشته کریمی در تیم ملی گفت: این روزها صحبت از بازگشت بازیکنان باتجربه به تیم ملی می‌شود اما این درست نیست چون جز غلامی بقیه بازیکنان خط نخورده بودند که دوباره دعوت شوند بلکه مصدومیت‌هایی داشتند که مدتی از تیم دور ماندند و اکنون دوباره برگشته‌اند. تنها شخصی که در این مدت دعوت نمی‌شد و دوباره دعوت شده است نسیمه غلامی بود که با توجه به پست حساس عقب‌گیر در تیم ملی و اینکه جوانان هنوز تجربه لازم را ندارند، به نظرم تصمیم درستی بود.

۶ سال فقط به کافا اکتفا کردیم

مقیمی در مورد عملکرد تیم ملی در تورنمنت چین که با سومی همراه بود، بیان کرد: قطعا انتظار چنین نتیجه‌ای نداشتم اما تیم ملی تغییر کرده و بازیکنان جوان اضافه شده‌اند. از طرفی در این مدت فقط به مسابقات کافا اکتفا شده است. هم راستا با ما تیم‌های دیگر هم تغییر و پیشرفت کرده‌اند. باید به تورنمنت چین به عنوان تورنمنتی تدارکاتی نگاه کنیم که ایرادات تیم مشخص شود. از همه جوانب اردوی تدارکاتی خوبی بود تا همه یاد بگیریم در صورت به وجود آمدن بحران چگونه برابرش مقابله کنیم.

او با اشاره به فاصله تیم ملی فعلی با تیم ملی سال ۲۰۱۸ که قهرمان آسیا شد، بیان کرد: موضوعی که به چشم می‌آید تفاوت بین بازیکنان است. به بازیکنان جوان برنخورد اما در لیگ هنوز هم بازیکنان قدیمی تاثیرگذار هستند. انگار بازیکنان جوان خیلی به این باور نرسیده‌اند که می‌توانند به جایگاهی برسند. البته بازیکنان جوان خیلی تورنمنت ندیده‌اند و نباید خیلی به آنها ایراد گرفت. با این حال الان بازیکنان قدیمی به تیم ملی اضافه شده‌اند و باید کنار هم کار کنیم. قطعا با تیم ۲۰۱۸ فاصله داریم. ۶ سال گفتیم بازی تدارکاتی بگذارید اما فقط به مسابقات کافا اکتفا شد و بعد هم تیم ناآماده به تورنمنت چین رفت. اکنون هم نوک پیکان انتقادات به سمت تیم ملی است. در صورتی که باید حمایت هم باشد. وقتی حمایت‌ها دیر صورت می‌گیرد، تیم هم دیر به شرایط دلخواه می‌رسد.

انتقادها برای بهتر شدن تیم است

او در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد اخیرا حاشیه‌های تیم ملی زیاد شده است و بارها خبرهایی شنیده می‌شود که بازیکنان درون اردو اعتراض کرده یا به کادرفنی اعتراض دارند و کمیته فنی به کادر انتقاد دارد، گفت: ایرادهایی که از کادر، بازیکنان و شرایط گرفته می‌شود همه برای بهتر شدن عملکرد تیم است. ما بازیکنان سرباز تیم هستیم و وقتی دعوت شویم موظیم با هر شرایطی بازی کنیم. ما همه دلسوز کشورمان هستیم و باید انتقادپذیر باشیم و اگر انتقاد درستی صورت می‌گیرد برای بهتر شدن، از آن استقبال کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره