نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

رابطه خواهر و برداری، عجیب‌ترین ارتباط دنیا!

منبع
تبيان
بروزرسانی
رابطه خواهر و برداری، عجیب‌ترین ارتباط دنیا!

تبیان/ اگر چند فرزند داشته باشید، احتمالا اینکه چگونه بین آنها رابطه حسنه‌ای برقرار کنید یکی از معضلات شما بوده و هست. عمدتا خواهر و برادرها به خصوص آنهایی که فاصله سنی کمتری دارند، زیاد به چالش و درگیری می‌خورند و ممکن است حتی سر یک مداد ساده آنقدر دعوا کنند که ببینید موهایشان در دست هم است این بحث و جدال‌های خواهر و برادری امری طبیعی است اما اینکه شما به عنوان والد چگونه برخورد کنید و میان بچه‌ها را شکرآب‌تر نکنید، مسئولیت خطیر و بزرگی است که اگر خوب از پس آن بر نیایید ممکن است تبعات بدی برای آینده کودکانتان داشته باشد.
 
فضایی را بسازیم که اتحاد و کمک به هم را تجربه کنند
یکی از مهم ترین اقداماتی که می‌توانید در جهت مطلوب‌تر شدن رابطه فرزندانتان داشته باشید، این است که آنها را در موقعیتی قرار دهید که بتوانند به هم کمک کنند و با هم علیه چیزی متحد شوند. مثلا کودک شما از شما می خواهد که در مشق های زبانش به او کمک کنید، او را تشویق کنید که از خواهر و برادرش کمک بگیرد و به او بگوید(او خیلی بهتر بلده و قطعا میتونه بیشتر بهت کمک بکنه) یا می توانید حرفی بزنید یا کاری کنید که می دانید همه فرزندانتان با آن مشکل دارند. مثلا در شبی که قرار بوده به سینما بروید، بگویید (امشب به سینما نمیریم) قطعا آنها با هم در یک تیم قرار می گیرند و برای سینما رفتن با هم متحد می شوند و این احساس خوشایند همدلی و اتحاد را تجربه می کنند.

در دعواها طرف هیچ کدامشان را نگیرید

این یک نکته کنکوری یا قانونی طلایی است که باید حتما آن را رعایت کنید. وقتی که بحثشان با هم بالا می‌گیرد و دعوا می‌کنند، در زمین هیچکدامشان بازی نکنید و توپ را به زمین دیگری نیندازید. همان به زبان خودمانی‌تر خودتان را کنار بکشید و دخالت نکنید. حتی وقتی که آنها از شما خواستند که بینشان داوری کنید، به هیچ عنوان وارد این تالاب نشوید و چیزی نگویید. اگر این اقدام را تکرار کنید به مرور آنها می فهمند که بحث بین‌شان به خودشان مربوط است و باید خودشان مشکلاتشان را حل کنند. این باعث می‌شود که مهارت حل مسئله هم در آنها تقویت بشود و احساس نکنند که شما خواهر یا برادری را از همه بیشتر دوست دارید.

آنها را با هم به خصوص در حضور هم ، قیاس نکنید
بچه ها متفاوت و منحصر به فردند.. هر کدام ویژگی های خاصی دارند که وجه تمایز و خاص بودن آنها است. بچه ای در مهارت های حرکتی استعداد دارد و بچه ای دیگر در مهارت های ریاضی. پس قیاس آنها نه تنها از بیخ و بن غلط است، بلکه باعث می شود رابطه فرزندانتان از هم گسسته شود و بذر کینه و حسد را از کودکی نسبت به هم در دل پرورش دهند. پس به هیچ وجه آنها را مقایسه نکنید و حتی از گفتن جملاتی مثل (خواهرت درسهاش خیلی بهتر از توعه، کاش توام درس خون بودی) (برادرت رو نگاه کن چقدر قشنگ به همه سلام میکنه، تو هم یاد بگیر) حتی این جملات هم احساس ناکافی بودن را در بچه ها سرازیر می کند و باعث می شود نه آن مشکل در کودک بهتر بشود و نه اش با خوهر یا برادرش.

 بچه‌ها را اندازه هم دوست بدارید
تمام بچه‌ها این احساس که یکی از بچه ها بیشتر دوست داشته می‌شود را کاملا بو می کشند و حس می کنند. و این اتفاق ممکن است بیفتد که شما به عنوان والد به هر دلیلی، یکی از فرزندانتان را بیشتر دوست داشته باشید و به آن بیشتر مهر بدهید. در این مواقع حتما ریشه این اتفاق را پیدا کنید و در این راه می‌توانید از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. مثلا گاهی مادرها به خاطر بارداری سختی که سر یکی از بچه‌هایشان داشته‌اند ممکن است محبتشان به آن بچه کمتر شود یا هر دلیل دیگری. که بهتر است بابت آن عذاب وجدان نگیرید، کافیست از درمانگر کمک بگیرید و البته تلاش کنید وجه تشابه‌تان با کودکتان را پیدا کنید، با او بیشتر وقت بگذرانید و علاقه های مشترکتان را با هم انجام بدهید تا کم‌کم عشق و علاقه‌تان به او بیشتر شود تا یک وقت عزت نفس و اعتماد به نفس کودکتان خدشه دار نشود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar