نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

افزایش اخاذی جنسی آنلاین در غرب

منبع
ميزان
بروزرسانی
افزایش اخاذی جنسی آنلاین در غرب

میزان/ گزارش‌ها نشان می‌دهد که کودکان حتی تا ۱۲ ساله مورد هدف اعضای جوامع آنلاین قرار می‌گیرند که آن‌ها را برای ایجاد محتوای افراطی و جنسی تحت فشار قرار می‌دهند.
پلیس فدرال استرالیا به والدین اطلاع داده که کودکان حتی تا ۱۲ ساله با نرخ روبه‌ افزایشی مجبور به تولید محتوای افراطی، از اعمال جنسی گرفته تا آسیب رساندن به خود، از طریق اینترنت هستند. 
این عمل، که پلیس آن را اخاذی سادیستی می‌نامد، کودکان را در استرالیا قربانی می‌کند؛ براساس گزارش‌ها، اعضایی از سراسر جهان، با استفاده از نام مستعار، کودکان را در رسانه‌های اجتماعی و نرم‌افزار‌های پیام‌رسان مجبور می‌کنند تا محتوای صریح جنسی و خشونت‌آمیز خود را برای ورود به گروه‌ها تولید و به اشتراک بگذارند. 
گفته می‌شود در برخی موارد، مجرمان خود هم‌سن قربانیان هستند. 
چیزی که اخاذی سادیستی را از دیگر انواع اخاذی متمایز می‌کند، این است که بیشتر مجرمان به‌جای پول خواهان دریافت تصاویر جنسی و خشونت‌آمیز هستند؛ آن‌ها با سوءاستفاده از قربانیان آسیب‌پذیر به سمت تولید محتوای نفرت‌انگیز برای سرگرمی‌های آشفته خود سوق داده می‌شوند. 
اطلاعات نشان می‌دهد که مجرمان اخاذی سادیستی پیش از این که قربانی را به تولید محتوای صریح جنسی یا خشونت‌آمیز تشویق کنند، رابطه آنلاین با قربانیان را آغاز می‌کنند؛ سپس قربانیان محتوا را با سایر اعضای گروه به اشتراک می‌گذارند و چرخه معیوبی را ایجاد می‌کنند؛ در ادامه مجرمان تهدید می‌کنند که این محتوا را با خانواده یا دوستان قربانی به اشتراک می‌گذارند، مگر این که قربانی محتوای بیشتری تولید کند.

براساس گزارش‌ها، این خواسته‌ها اغلب شدت می‌یابد؛ ازجمله این خواسته‌ها می‌توان به درخواست اعمال جنسی زنده خاص، ظلم به حیوانات، آسیب جدی به خود و حتی خودکشی آنلاین قربانی به‌صورت زنده، اشاره کرد. 

اخاذی جنسی آنلاین در استرالیا
کمیسیون امنیت eSafety افزایش ۱۱۷ درصدی در گزارش‌های سوءاستفاده مبتنی بر تصویر را برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۳ گزارش کرد که بیشترین مورد گزارش‌شده سوءاستفاده جنسی بوده است. 
نتایج یک تحقیق نشان داد که در برخی موارد، افراد نزدیک به فرد قربانی و یا شریک زندگی آن‌ها متهم اصلی اخاذی آنلاین هستند. 
یک کارشناس در این مورد گفت: این اندکی با درک مشترک ما از اخاذی متضاد است، جایی که این تصور وجود دارد که اخاذی از سوی غربیه‌ها انجام می‌شود؛ تحقیقات نشان می‌دهد که مجرم به احتمال زیاد یکی از افراد نزدیک به قربانیان است.
براساس یافته‌ها، نوجوانان، گروه‌های اقلیت نژادی یا قومیتی بیشتر احتمال دارد که اخاذی جنسی را تجربه کنند؛ در همین حال، مردان و پسران بیشتر مرتکب جرم می‌شوند؛ نتایج مطالعه‌های انجام شده درمورد این که آیا مردان و پسران یا زنان و دختران بیشتر قربانی می‌شوند، متفاوت است.
یک کارشناس با انجام نظرسنجی از نوجوانان و بزرگسالان در ۱۰ کشور دریافت که اخاذی جنسی آنلاین در استرالیا نسبتا زیاد است.
او گفت: از نظر قربانی شدن، ما متوجه شدیم که حدود ۱۶ درصد از افراد در نظرسنجی ما گفتند که تهدید شخصی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی خود را تجربه کرده‌اند.

اخاذی جنسی آنلاین در غرب
البته موضوع اخاذی جنسی آنلاین تنها مختص استرالیا نبوده و این وضعیت در کشور‌های غربی نیز در حال تشدید است. 

براساس تحلیلی که از سوی آژانس همکاری‌های اجرای قانون اتحادیه اروپا، یوروپل (Europol) منتشر شد، هک‎کردن، بهره‌کشی جنسی از کودکان و کلاهبرداری مالی نگران‌کننده‌ترین روند‌ها در مورد جرایم سایبری در اتحادیه اروپا هستند؛ این گزارش همچنین هشدار داد که هوش مصنوعی (AI) در این موضوع نقش دارد. 
مقام پلیس اتحادیه اروپا مستقر در لاهه، گفت: میلیون‌ها شهروند اتحادیه اروپا روزانه قربانی جرایم سازمان یافته آنلاین می‌شوند.
براساس این گزارش، تعداد موارد اخاذی جنسی آنلاین با هدف قرار دادن افراد زیر سن قانونی در اروپا در حال افزایش است. 
یوروپل به نگرانی خاصی در مورد ایجاد بستر سوءاستفاده جنسی از کودکان با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین روش‌های باج‌گیری پیچیده با هوش مصنوعی، اشاره کرد؛ هوش مصنوعی از سوی کلاهبرداران و افرادی که به دنبال فریب دادن کودکان هستند، استفاده می‌شود.

بحران اخاذی و سوءاستفاده جنسی آنلاین در آمریکا
نیوزچنل درباره این بحران در آمریکا می‌نویسد: مقام‌ها به والدین درمورد یک کلاهبرداری آنلاین هشدار می‌دهند که در سراسر آمریکا در حال گسترش است؛ درک مفهوم این موضوع ممکن است دشوار باشد، اما پیامد‌های آن ویرانگر است.
جرایم شامل جلب اعتماد قربانی‌ها و استفاده از فناوری دیپ‌فیک (ابزار هوش مصنوعی) برای ایجاد تصاویر جنسی دروغ است.
مجرمان از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد حساب کاربری جعلی و تظاهر به نوجوانی استفاده می‌کنند؛ آن‌ها سپس به قربانی پیام می‌دهند و طی چند روز، هفته یا ماه با آن‌ها تعامل می‌کنند؛ در نهایت، آن‌ها با قربانی رابطه برقرار کرده و آن‌ها را متقاعد می‌کنند که تصاویری از خود ارسال کنند.

سپس فرد مجرم از آن تصاویر به‌عنوان اهرمی برای دریافت پول یا تصاویر بیشتر استفاده می‌کند.
براساس مطالعه‌ای که از سوی اف‌بی‌آی و سازمان امنیت داخلی آمریکا انجام شده، بین اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۱)، بیش از ۱۳ هزار مورد اخاذی جنسی آنلاین کودکان و نوجوانان تنها در آمریکا گزارش شده است.
بیشتر قربانیان پسران ۱۴ تا ۱۷ ساله بودند؛ در این بازه زمانی، ۲۰ کودک و نوجوان به دلیل این موضوع خودکشی کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره