نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

راهکار‌هایی برای اعتماد به نفس کودکان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
راهکار‌هایی برای  اعتماد به نفس کودکان

باشگاه خبرنگاران/ یک روانشناس گفت:برای فرزند خود مشخص کنید حتما بعد از بازی کردن وسایل اش را جمع کند و در جای مشخصی قرار بدهد و او را بعد از انجام این کارتشویق کنید.
آزیتا محقق روانشناس درباره  اعتماد به نفس کودکان گفت:اعتماد به نفس یکی از مهارت‌های مهم برای هر فردی در زندگیش است و چه بهتر که از کودکی روی این مهارت مهم کار کنیم.
وی با اشاره به به تعریف اعتماد به نفس ادامه داد:انجمن روانشناسی آمریکا اعتماد به نفس را اینگونه تعریف می‌کند؛ اعتقاد به اینکه فرد می‌تواند با موفقیت خواسته‌های یک کار را برآورده کند. برای تقویت این مهارت مهم راهکار‌هایی وجود داردکه شما به عنوان یک والد اگاه میتوانید از آن استفاده کنید تا فرزند با اعتماد به نفسی داشته باشید.
محقق توضیح داد: «مسئولیت‌ها و وظایفی را با کودک خود بسپارید»؛ این که شما از فرزندتان هیچ کاری را نخواهید نشانه‌ی لطف شما نیست و در آینده برای فرزند دلبند شما مشکل ایجاد میکند،بهتره وظایفی هرچند ساده را به کودک خود بدهید تا این احساس مسئولیت را در آن تقویت کنید و به این وسیله بتوانید اعتماد به نفس اش را تحت تاثیر قرار بدهید.
وی افزود: مثل اینکه برای او مشخص کنید حتما بعد از بازی کردن وسایل اش را جمع کندو در جای مشخصی قرار بدهد و اورا بعد از انجام این کارتشویق کنید. موضوع مهم دیگر «هرگز به فرزندت توهین نکن» این کار احساس ارزشمندی فرزندت را نابود میکند و در اینده خودش را با کلماتی که شما به او گفتید توصیف می‌کند.
محقق عنوان کرد: «اجازه بدید شکست را تجربه کند» این که بعضی از والدین تماس تلاش شان را می کنند تا از فرزند خودشان در برابر هر ناکامی محافظت کنند باعث می‌شود فرزندشان برای روبا رویی با دنیای واقعی آماده نباشد و با اولین مواجهه و شکست از پا دربیاد، پس اجازه بدید با شکست‌های کوچک و ساده این تجربه را به دست بیاورد که شکست خوردن پایان یک مسیر نیست.

این روانشناس اظهار کرد: «نقاط قوت فرزندتان رو به او یادآوری کنید» سعی کنید کلام محبت آمیز داشته باشید و دلبستگی و محبت خودتان را به فرزندتان یادآوری کنید، این باعث می شود یک احساس امنیتی به فرزند شما دست بدهد که بسیار برای او مفید خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین یادآوری اینکه چه ویژگی‌های مثبتی در فرزند شما وجود دارد میتواند احساس ارزشمندی و قدرت به فرزند شما بدهد، به عنوان نکات تکمیلی باید بگویم اگر فرزند شما از پایین بودن اعتماد به نفس رنج می‌برد ممکنه دلایل مختلفی داشته باشد که حتما باید توسط درمانگر بررسی شود.
محقق خاطر نشان کرد: همچنین اینکه شما چقدر این مهارت مهم را بلد هستید و در زندگی استفاده می‌کنید میتوانید تاثیر مستقیم روی اعتماد به نفس فرزند شما داشته باشد. پس اگر شما هم به عنوان یک والد اعتماد به نفس کافی را ندارید حتما به درمانگر مراجعه کنید و با راهکار‌های عملی این مهارت مهم رو در خودتون پرورش بدید.
خبرنگار: الهام قبادی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره