نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

دختری که در پانزده سالگی آرزویش را زندگی کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
دختری که در پانزده سالگی آرزویش را زندگی کرد

فارس/ در بین مدال آوران بازی‌های پارالمپیک، زهرا رحیمی ملی پوش پاراتکواندو کشورمان تبدیل به جوانترین مدال آور کشورمان شد.
بازی‌های پارالمپیک پاریس با مسابقات پاراتکواندو برای کشورمان آغاز شد. تکواندو که در المپیک نیز با تمام نمایندگانش صاحب مدال شد، برای کاروان پارالمپیک نیز امید‌های زیادی داشت.
زهرا رحیمی، فنی‌ترین دختر پاراتکواندو در مسابقات ویتنام، نوجوانی ۱۵ ساله که در اوج جوانی نشان داد به پختگی یک قهرمان کارکشته است. وی نه تنها اولین مدال کاروان ایران را کسب کرد بلکه صاحب رکورد جوانترین مدال اور تاریخ کشورمان در مسابقات پارالمپیک نیز شد.

آغاز تکواندو همرمان با آغاز مدرسه
زهرا رحیمی درباره آغاز ورزش گفت: من تکواندو را از سن ۷ سالگی شروع کردم. زمانیکه این ورزش را آغاز کردم نیز آرزوی کسب مدال در آوردگاه پارالمپیک را داشتم و مطمئن بودم که روزی به این مهم دست پیدا می‌کنم.


مشکل مادرزادی هیچوقت سد راهم نشد
نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۴ گفت: مشکل من مادرزادی بوده است، اما با این حال هیچوقت از مشکلم برای خودم سد نساختم بلکه آن را تبدیل به پُل برای موفقیت کردم. من بار دیگر قدرت و توانمندی بانوان و دختران ایرانی را در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان به نمایش گذاشتم و از این بابت به خودم افتخار می‌کنم.

مسابقات پرزیدنت اولین گام برای تحقق آرزویی بزرگ
رحیمی ادامه داد: من در مسابقه پرزیدنت کاپ که در تهران برگزار شد توانستم مقام دوم را کسب کنم و آن شیرینی مدال برایم خیلی لذت بخش بود.
وی افزود: از همانجا بود که خواستم دوباره این حس رو تجربه کنم و خدا را شکر توانستم در مسابقات آسیایی دوباره این حس را تجربه کنم.
جوانترین عضو کاروان پارالمپیک کشورمان افزود: قطعا این راه سختی‌های زیادی برایم داشته است. تمرینات سخت و شدید برای اینکه بتوانم به بالاترین سطح از آمادگی برسم. من هرروز صبح زود بیدار می‌شدم و تمرین می‌کردم. با وجود مشکلات زیاد اعم از آسیب‌دیدگی و دوری از خانواده و. هیچوقت دلسرد نشدم و با قدرت برای رسیدن به هدفم جنگیدم.

هیچوقت برای شروع دیر نیست
رحیمی گفت: به همنوعان خودم پیشنهاد می‌کنم که هیچوقت نا امید نشوند. شروع به ورزش کردن کنند و زندگی سالم را با چیزی عوض نکنند. آنها نباید هیچوقت نا امید و تسلیم شوند چرا که بعد از هر تاریکی یک روشنایی هست.

زندگی کردن آرزو در ۱۵ سالگی
نایب قهرمان پارالمپیک پاریس گفت: خیلی خوشحالم از اینکه توانستم در سن کم در المپیک مدال کسب کنم درحالی که زمانی آرزوی این را داشتم که در زمین شیاپچانگ المپیک مسابقه بدهم.
وی افزود: من درحال حاضر آرزوهایم را زندگی می‌کنم و قطعا این مسئولیتم را بیشتر می‌کند چرا که در المپیک بعدی باید تمام تلاشم را بکنم که نقره را به طلا تبدیل کنم.

قول سه طلای پارالمپیک
فنی‌ترین دختر پاراتکواندو مسابقات ویتنام گفت: من به خودم قول ۳ طلای پارالمپیک را دادم و تا ۳ پارالمپیک بعدی در مسابقات شرکت خواهم کرد. با توجه به تجربه‌هایی که از المپیک ۲۰۲۴ کسب کردم آماده‌تر و حرفه ای‌تر در المپیک ۲۰۲۸ شرکت می‌کنم و طلایی می‌شوم.

اهدای مدال به کودکان شهید غزه
نایب قهرمان پارالمپیک پاریس مدال خود را به کودکان شهید غزه اهدا کرد و درباره دلیل این امر گفت: به نوبه خودم با کودکان خردسال و بی گناه غزه همدردی و همدلی می‌کنم و امیدوارم که به اهدای مدالم به آنها توانسته باشم دلشان را شاد کنم.


خوش قولی زهرا از زبان سرمربی
عاطفه کشاورز سرمربی زهرا رحیمی درباره نحوه انتخاب وی گفت: حدود ۲ سال پیش طی مسابقات کشوری که برگزار شد متوجه شدم که زهرا ساختار بدنی خوبی دارد و مستعد تکواندو است ولی از لحاظ فنی در سطح پایینی بود. 
وی افزود: تصمیم گرفتنم او را به اردو دعوت کنم. با توجه به شرایط، کمتر از یک ماه در اردو با تیم ملی تمرین کرد. با توجه به اینکه دختر ایده آل گرایی بود، سطح خودش را پایین‌تر از بچه‌ها میدید، بعد از مدتی گفت قول می‌دهم بروم تمرین کنم و بهتر از قبل برگردم. 
کشاورز افزود: در مسابقات پرزیدنت کاپ با عملکرد بهتری حضور پیدا کرد و با توجه به پیشرفت خوبی که داشت تصمیم گرفتم او را به اردو‌ها دعوت کنم و در صورت پیشرفت در مسابقات قهرمانی آسیا از او استفاده کنم. 
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: در زمانی که در اردو‌ها حضور داشت پیشرفت قابل توجهی داشت و قرار بر این شد که به قهرمانی آسیا اعزام شود که با کسب عنوان قهرمانی و همچنین بهترین بازیکن آسیا پاسخ اعتماد کادر فنی را داد و در انتخابی حضور در پارالمپیک هم با اختلاف، برتری خود را به بقیه افراد نشان داد.
کشاورز در آخر گفت: خداراشکر با عملکرد خوب در المپیک مزد زحمات خودش را گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar