نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

اثبات مفیدبودن بافتنی برای سلامت‌روان

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
اثبات مفیدبودن بافتنی برای سلامت‌روان

آخرین خبر/دکتر هلن کیس، روان شناس شناختی و رئیس دانشکده روان شناسی و علوم ورزشی دانشگاه آنگلیا روسکین، می‌گوید: «پرداختن به هنر و صنایع دستی هم در دسترس است و هم مقرون به صرفه. گزینه‌هایی مانند بافتنی و نقاشی ابزارهای کمی نیاز دارند و می‌توانند فعالیت‌هایی جذاب و خلاقانه باشند». اکنون، مطالعه جدیدی که توسط کیس و همکارانش انجام شده نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های خلاقانه می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی سلامت روانی را بهبود بخشد زیرا فضاهایی معنادار برای ابراز وجود و رسیدن به دستاوردهای جدید ایجاد می‌کند.
پژوهشی بر روی بیش از 7 هزار نفر
گرچه مطالعات قبلی نشان داده‌اند که خلق هنر و صنایع دستی برای افرادی با مشکلات روانی مفید است، اما این موضوع تا پیش از این در سطح گسترده‌ بررسی نشده بود. به همین دلیل، پژوهشگران در این مطالعه که به تازگی در مجله «Frontiers in Public Health» منتشر شده، افرادی را (بدون بیماری‌های روانی) بررسی کردند تا ببینند آیا هنر و صنایع دستی می‌تواند به بهزیستی آن‌ها کمک کند و پیامدهای تنهایی را در زندگی روزمره آن ها کاهش دهد؟  این تیم از داده‌های یک نظرسنجی ملی در بریتانیا بین سال‌‌های ۲۰۱۹ تا۲۰۲۰ برای بررسی این که چگونه فعالیت‌های خلاقانه می‌تواند بر رضایت از زندگی تأثیر بگذارد، استفاده کردند. آن‌ها متغیرهایی مانند جنسیت، گروه سنی، وضعیت سلامت، وضعیت اشتغال و میزان فقر را که می‌توانند بر بهزیستی تأثیرگذار باشند هم در این مطالعه در نظر گرفتند. این پژوهش براساس داده‌های بیش از ۷ هزار فرد بالای ۱۶ سال و ساکن انگلستان که در نظرسنجی «Taking Part» شرکت کرده‌ بودند، انجام شده است.
افزایش شادی و احساس ارزشمندی با بافتنی
بیش از ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی تایید کردند که در طول سال گذشته حداقل در یک فعالیت هنری یا صنایع دستی مانند بافتنی شرکت کرده‌اند. از آن‌ها همچنین در مورد وضعیت اشتغال، سلامت، احساس ارزشمندی زندگی، میزان تنهایی و سطح شادی، اضطراب و رضایت از زندگی سؤال شد. پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نشان می‌دهد که شادی، رضایت از زندگی و احساس ارزشمندی زندگی با مشارکت در هنر و صنایع دستی ارتباط دارد، اما انجام این فعالیت‌ها با کاهش اضطراب یا تنهایی ارتباطی نداشت که نیازمند تحقیقات بیشتری است. به گفته محققان، برای بررسی جنبه‌های اجتماعی فعالیت‌های خلاق به مطالعه بیشتری نیاز است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره