نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

کاهش استرس و افسردگی با زعفران!

منبع
خراسان
بروزرسانی
کاهش استرس و افسردگی با زعفران!

خراسان/  طبق یک پژوهش جدید، عصاره زعفران، علایم افسردگی را در افراد بهبود میبخشد و ممکن اســت به افزایش انعطافپذیری در برابر ایجاد اختلالات روانپزشکی مرتبط با استرس هم کمک کند.

بررسی 8هفته ای56 داوطلب 
درمــان اختــلالات روانــی یــک درمــان چندبخشی شامل دارودرمانی، روان درمانی و اصــلاح الگــوی زندگــی اســت. به گــزارش «ایسنا»راهحلهای غیردارویی در کنترل این اختلالات شامل خواب کافی و منظم، فعالیت بدنی مناسب، اصلاح رژیم غذایی، روان درمانی و برخی ترکیبات گیاهی موثر اســت. در میان راهحلهــای غیردارویــی بــرای بهبــود علایم خلقی تحــت بالینی و انعطافپذیــری دربرابر اســترس، محصــولات طبیعی ماننــد زعفران اثرات مثبتی در کنترل افسردگی اساسی نشان دادهاند. بنابراین مطالعهای با هدف بررســی اثربخشــی۸هفتهای مکمل با۳۰میلیگرم عصاره استانداردشــده زعفران بر بهزیســتی هیجانی بزرگسالان سالم با احساسات تحت بالینی بدخلقــی و اضطــراب انجام شــد. این مطالعه یک طرح تصادفی را اتخاذ کرد که در آن ۵۶مرد و زن سالم(۱۸تا۵۴سال) به مدت۸ هفته عصاره زعفران یا دارونما دریافت کردند. 

نتایج این پژوهش 
بنابــر اعلام محققان نــروژی که ایــن پژوهش را انجــام دادند، اثرات طولانیمــدت زعفران بر اضطــراب ذهنــی، اســترس و احساســات افسردگی با استفاده از پرسشنامه ()POMS اندازهگیری شــد. ســطح کروســتین ادراری هــم انــدازه گیــری شــد. شــرکت کنندگانی که عصاره زعفــران دریافت کردنــد، در پایان مطالعه، نمرات افســردگی را پایینتر و روابط اجتماعــی بهتری را گــزارش دادند. ســطوح کروســتین ادراری با مصرف مکمــل زعفران به طور معنی داری افزایــش یافت و با تغییر در نمره افســردگی همبستگی داشــت. به نظر میرســد عصــاره زعفــران علایم افســردگی تحت بالینی را در افراد سالم بهبود میبخشد و بــه افزایــش انعطافپذیــری در برابــر ایجاد اختلالاتروانپزشــکی مرتبــط بــا اســترس کمک میکند 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره