نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

رابطه ورزش در نوجوانی و سلامت‌روان در بزرگ‌سالی

منبع
خراسان
بروزرسانی
رابطه ورزش در نوجوانی و سلامت‌روان در بزرگ‌سالی

خراسان/ بسیاری از کارشناسان و متخصصان بخشی از سلامت جسم و روان را با ورزش مرتبط می‌دانند. فعالیت بدنی، علاوه بر فواید بسیار برای سلامت جسمی، در بهبود خلق‌و‌خو، کاهش اضطراب و افسردگی هم موثر است. به گزارش «ایندیپندنت» محققان به‌تازگی دریافته‌اند که تمرینات بدنی در نوجوانی بر سلامت روانی فرد در بزرگ‌سالی موثر است.
 ​​​​​​​پژوهشی   روی ۲۶ هزار نفر
طبق پژوهشی جهانی که شرکت ژاپنی تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی اسیکس روی بیش از ۲۶ هزار نفر انجام داد، میان فعالیت بدنی در نوجوانی و سلامت روان در بزرگ‌سالی ارتباط مستقیمی وجود دارد. به گزارش نشریه «سلامت زنان بریتانیا» این پژوهش، با مدیریت پروفسور برندون استابز از کینگز کالج لندن، از نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ انجام شده است. طبق این پژوهش، افرادی که در دوران نوجوانی تمرینات بدنی دارند در بزرگ‌سالی نیز فعال‌ترند و سلامت روانی بیشتری دارند.
تاثیر ورزش بر روی ذهن در آینده
این تحقیق نشان می‌دهد که «فعالیت بدنی در نوجوانی مستقیم بر ذهن انسان در آینده تاثیر می‌گذارد». این پژوهش که بخشی از دومین پژوهش جهانی «وضعیت ذهن» شرکت اسیکس است، براساس امتیاز «وضعیت ذهن» (یعنی سلامت روان) از ۱۰۰ است. این پژوهش در ۲۲ کشور صورت گرفت که نمونه‌های آزمایشی آن از نظر سن و جنسیت با جمعیت ملی تناسب داشتند. طبق این پژوهش، بریتانیایی‌هایی که در ۱۵ تا ۱۷ سالگی منظم ورزش می‌کردند، در مراحل بعدی زندگی فعال‌تر بودند و در بزرگ‌سالی امتیاز بالاتری را در «وضعیت ذهنی» کسب کردند. طبق نتایج این پژوهش، تمرین بدنی منظم یک نوجوان (بیش از ۱۵۰ دقیقه در هفته) در هر سال، بهبود امتیاز «وضعیت ذهنی» در بزرگ‌سالی را به همراه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar