نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

خانواده دختر مورد علاقه‌ام راضی نمی‌شوند پنج سال پای من صبر کنند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
خانواده دختر مورد علاقه‌ام راضی نمی‌شوند پنج سال پای من صبر کنند

آخرین خبر/ پسری ۲۰ ساله هستم. به دختری در دانشگاه‌مان علاقه‌مند شدم. قرار شده است که ۴ یا ۵ سال با یکدیگر باشیم تا شناخت‌مان کامل شود. من هم شرایط ازدواج را پیدا کنم. نمی‌دانم چرا این موضوع را به خانواده‌اش گفتند و حالا آن‌ها مخالف هستند. خودش مشکلی ندارد که پای من صبر کند. خانواده‌اش را چطور راضی کنم؟
اگر بخواهیم به سوال شما پاسخ بدهیم بهتر است از چند جنبه این موضوع را بررسی کنیم. در ابتدا ببینیم آیا انتخاب شما براساس ملاک‌های درستی بوده است؟ چون فعلا علاقه علت اول انتخاب شما بوده است و همان‌طور که اشاره کردید شناخت کاملی از هم ندارید. معمولا برای شناخت بهتر و بیشتر(نه شناخت کامل چون چنین شناختی در واقعیت نداریم) نیاز است از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید چون تخصص شناخت و بررسی آمادگی هر دو نفر از دیدگاه مشاور علمی‌تر و دقیق‌تر است ولی معمولا افراد در این گونه روابط بیشتر درگیر عواطف و احساسات می‌شوند و از شناخت دقیق غافل می‌شوند.
 برای ازدواج
سن شما هم می‌تواند جزو عوامل مداخله‌گر در ازدواج باشد. در خیلی از موارد براساس افزایش تجربه و پیشرفت کاری و شغلی یا رشد روانی بیشتر یا شناخت بهتر از خود و دیگری افراد از انتخاب شریک زندگی در این سنین پشیمان می‌شوند و متاسفانه این مسئله باعث پیامدهای منفی زیادی برای هر دو نفر می‌شود از جمله صدمات روحی و روانی ناشی از وابستگی به طرف‌مقابل و اصطلاحا شکست عاطفی.  بنابراین احتمال پشیمانی و آسیب‌روانی بعد از جدایی در این روابط با این مدت‌طولانی، زیاد است. مدت زمان شناخت نهایتا ۶ ماه تا یک سال توصیه می‌شود و بیشتر از این زمان صرفا موجب چالش‌ها و تنش‌های بین افراد می‌شود.
حق با خانواده دختر است
راضی‌کردن خانواده دختر مورد علاقه‌تان باتوجه به آسیب‌های این‌گونه روابط با مدت زیاد توصیه نمی‌شود چراکه حق با آن‌هاست. غالبا چنین پیشنهادی با هدف تلاش برای از دست ندادن فرد مورد علاقه است در صورتی که فرد قصد و آمادگی ازدواج   ندارد. بهتر است تا زمان آمادگی برای ازدواج از این‌گونه روابط و قول و قرار گذاشتن بپرهیزید و درصدد ایجاد آمادگی مالی، روحی و فکری برای ازدواج باشید تا به امید خدا ازدواج سالم‌تر و موفق‌تری داشته باشید.

نویسنده: زهره حسینی | ‌ مشاور

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره