نماد آخرین خبر

دلیل خرج نکردن شوهر برای زن فاش شد

منبع
نمناک
بروزرسانی
دلیل خرج نکردن شوهر برای زن فاش شد

نمناک/اگر پای درد و دل برخی از خانم ها بنشینید حتما با گلایه هایی چون شوهرم پول نمیده لباس بخرم، شوهرم خرجی خونه نمیده و...روبرو می شوید، این دسته از خانم ها همواره به دنبال یافتن علت خرج نکردن شوهر برای زن هستند و متمایلند رفتار با شوهری که به زنش پول نمیده یا مردی که برات خرج نمیکنه بیاموزند. 
تربیت بد خانوادگی
خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی است که نقش موثری در تربیت فرزندان و انتقال فرهنگ، آداب و باورها به نسلهای آینده دارد. اگر فردی در خانواده ای رشد یابد که پدرخانواده از دادن پول و تامین نیاز خانواده امتناع کند، ممکن است پسر خانواده نیز از این خصلت پدر پیروی کند.
درآمد کم
برخی از آقایان به تنهایی خرج زندگی، کرایه خانه، شهریه کلاس فرزندان، پوشاک و خوراک و... را راه می اندازند و ممکن است میزان درآمدشان دیگر اجازه ندهد که پول زیادی صرف همسر کنند، اگر شوهرتان شرایط مالی خوبی ندارد و یا در رابطه با وضعیت مالی بد خود با شما صحبت کرده است، بی انصافی است که شما بعد از آن و یا در همان لحظه تقاضای پول کنید.
خساست

برخی از مردان به شدت خسیس هستند و برای امور زندگی، خانواده و فرزندان پول خرج نمی کنند البته کنترل دخل و خرج و آینده‌نگری، صفت بسیار نیکویی است، اما نه به‌گونه‌ای که باعث آزار خود و اطرافیان‌مان شود.
ولخرجی زن
یکی از علت هایی که باعث می شود مرد خانواده برای همسرش خرج نکند، ولخرج بودن زن است که باعث می شودهمسرتان این گونه فکر کند که شما نسبت به شرایط مالی او بی توجه بوده و او را درک نمی کنید.
عدم قدردانی
 برخی از خانم ها متاسفانه همیشه پرتوقع بوده و از همسرشان طلبکارند و پس از خرید و تامین مایحتاج و گرفتن پول توجیبی حتی یک تشکر از همسرشان نمی کنند، این ویژگی نامطلوب باعث می شود مرد دلسرد شده و دلش نخواهد برای همسرش خرج کند.
شاغل بودن
یکی از علت هایی که مرد به همسرش پول نمی دهد، شاغل بودن و استقلال خانم است. برخی مردان می پندارند که همسرشان درآمد خوبی دارند و مایحتاج خود را تامین می کنند، بنابراین لازم نیست آنها نیاز مالی همسرشان را برآورده سازند.
نداشتن درک از نیازهای همسر
برخی از مردان درکی از نیازهای همسر ندارند و تا زمانی که همسرشان درخواست پول نکند و لب به عنوان نیازهای مالی خود نگشاید، به او پول نمی دهند پس تعیین کنید که برای چه چیزی به پول نیاز دارید و چه میزان پول باید به شما بدهد.
از خودگذشتگی زن
احتمالا این جمله (زنی که خرج داره …ارج داره!) را شنیده اید پس بیش از حد در زندگی کم توقع نباشید زیرا اینگونه همسرتان شما را فردی کم توقع فرض خواهد کرد و نیازهای مالیتان را نادیده خواهد گرفت، پس نه خیلی ولخرج باشید و نه زیادی کم توقع، شما یک بار به دنیا خواهید آمد و یک بار زندگی می کنید بنابراین طوری زندگی کنید که شایسته آن هستید.
خیانت

یکی از نشانه های خیانت مرد به همسر بی اهمیتی او به تامین نیازهای مالی خانواده است. متاسفانه مران خیانتکار درآمد و پولشان را خرج فرد دیگری کرده و دیگر نمی توانند به تامین نیازهای مالی همسر بپردازند.
چطوری از شوهرم پول بگیرم؟
راه های پول گرفتن از همسر متفاوت است که برخی از آنها را خلاصه وار آورده ایم:
با شوهر خود در رابطه با نیازهای مالی که دارید، صحبت کنید.
از کسی دیگر در حضور همسرتان پول بخواهید.
ولخرجی نکنید زیرا اگر شما یک زن با درک مالی بالا باشید، همسرتان نیز از پول دادن به شما فرار نمی کند و بهانه تراشی نمی کند.
هنگامی که از همسرتان پول درخواست می کنید، سعی کنید مهربانی و محبت را چاشنی رفتارهای خود قرار دهید.
سیاست پول گرفتن داشته باشید و همه نیازهای خود را به یکباره به او نگویید.
فهرستی از نیازهایتان فراهم کنید.

قدردانی از همسر را فراموش نکنید.
هرگز از تهدید به عنوان روش پول گرفتن از همسر استفاده نکنید.
موقعیت مالی همسرتان را درک کنید.
از اس ام اس درخواست پول از همسر چون " کارتم گشنشه، کارتم رو خوشکلش کن، کارت قشنگم موجودی نداره چیکارش کنم؟، موقع امدن به منزل مقداری پول باخودت به خانه بیاور، من کاظم پول لازم، نون و پنیر و پونه جیب خانم خونه خالی شده ای آقای نمونه و..." استفاده کنید.
حکم مردی که خرجی نمیدهد؟
عدم پرداخت نفقه، از جمله جرایمی است که در عقد دائم پیش بینی شده و قانون گذار برای آن شرایط و قواعد خاصی در نظر گرفته است. طبق ماده 1107 قانون مدنی، نفقه به معنی تمام نیاز های متناسب با وضعیت زن من جمله خوراک، پوشاک، هزینه درمان و… می باشد.
ماده 53 قانون حمایت از خانواده مصوب 92 برای عدم این پرداخت نفقه جنبه کیفری در نظر گرفته است.هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود و سایر اشخاص واجب النفقه را ندهد به حبس تعزیری محکوم می شود که از شش ماه تا دو سال طول می کشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره