نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

خانمم شب‌ها، یواشکی تلگرامم را چک می‌کند

منبع
خراسان
بروزرسانی
خانمم شب‌ها، یواشکی تلگرامم را چک می‌کند

خراسان/ مردی ۲۲ ساله هستم. ۶ ماه است که ازدواج کردیم. قبل از ازدواج، یک سال با خانمم آشنا بودم. چند روز پیش، متوجه شدم که خانمم شب‌ها، یواشکی تلگرامم را چک می‌کند. فکر نمی‌کردم به من اعتماد نداشته باشد. از او بدم آمد و می‌خواهم برای طلاق اقدام کنم ولی مهریه‌اش ۳۰۰ سکه است. چه کنم؟
پاسخ مشاور:
همان طور که می‌دانید یکی از مولفه‌های مهم در پایداری روابط و به خصوص بین زن‌وشوهرها موضوع اعتماد متقابل است، بنابراین حق دارید که از این حس بی‌اعتمادی ناراحت شوید اما این که گزینه طلاق را به عنوان اولین راهکار مد نظر دارید، کمی غیرمنطقی و عجولانه است.
دلیل این بی‌اعتمادی را بیابید
قبل از هر اقدامی به دنبال پیدا کردن دلایل این رفتارهای همسرتان باشید. مثلا ممکن است به دلیل شنیدن اخبار منفی درباره خیانت‌ها و مشکلات دیگران حساس شده یا ترس از دست‌دادن شما باعث این رفتارها باشد یا این که در گذشته چیزی را در گوشی شما دیده که باعث ایجاد حساسیت و نگرانی در وی شده یا ممکن است بیش از حد از گوشی استفاده می‌کنید یا گوشی را از خودتان دور نمی‌کنید یا ... . به هر حال بهتر است ابتدا دلیل این بی‌اعتمادی را بفهمید.
ابهامات‌ذهنی همسرتان را برطرف کنید

بعد از این که متوجه دلایل این رفتار شدید، در یک فضای آرام و صمیمی با همسرتان صحبت کنید و خیلی محترمانه مراتب ناراحتی خود را به وی بگویید و از وی بخواهید که اگر دغدغه یا نگرانی خاصی دارد با خودتان در میان بگذارد. در این گفت‌وگو به همسرتان اطمینان بدهید که حاضر هستید ابهامات ذهنی‌اش را برطرف کنید.
شفاف‌سازی باعث اعتماد بیشتر می‌شود
معمولا وقتی زن یا شوهر در جریان فعالیت‌های یکدیگر نیستند، بیشتر دچار سوء تفاهم می‌شوند، بنابراین اگر رفتارهای شک‌برانگیز دارید که ممکن است همسرتان را دچار شک و تردید کند، بهتر است به نحوی رفتار کنید که جای هیچ گونه بحثی وجود نداشته باشد. مثلا اگر در حال استفاده از گوشی هستید و همسرتان کنار شما می‌نشیند بلافاصله صفحه گوشی را نبندید یا گوشی را از دید او مخفی نکنید. توجه داشته باشید که رفتارهای مشکوک باعث ایجاد تفکرات منفی و نهایتا بی‌اعتمادی در افراد می‌شود.
به طلاق فکر نکنید
حتی اگر مهریه همسرتان در حد کمتری هم بود باز هم شایسته نیست که طلاق را به عنوان اولین راهکار در ذهن خود مرور کنید. به خصوص این که شما هنوز در ابتدای دوره زندگی‌مشترک هستید و زمان کافی برای شناخت کامل یکدیگر و اعتماد کردن به هم را سپری نکرده‌اید، بنابراین به جای این که با کوچک ترین مشکلی سراغ پاک‌کردن صورت مسئله بروید، سعی کنید این چالش را به شکل درست حل و فصل کنید. به‌نظر می‌رسد که این مشکل در حدی نیست که بخواهید یک زندگی‌مشترک را به خاطر آن به جدایی برسانید ولی اگر نتوانستید این موضوع را بین خودتان حل کنید، حتما با هم به مشاور مراجعه کنید. دقت داشته باشید که این موضوع به خانواده‌ها منتقل نشود.
نویسنده: دکتر حسین محرابی | ‌ روان شناس و مدرس دانشگاه

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره