نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

افسردگی اولین نشانه ابتلا به آلزایمر است؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
افسردگی اولین نشانه ابتلا به آلزایمر است؟

خراسان/بر اساس مطالعه جدید، در برخی افراد، افسردگی ممکن است ناشی از همان تجمع پلاک‌های سمی در مغز باشد که مدت‌هاست با بیماری آلزایمر مرتبط شناخته شده است. به گزارش مهر از مدیسن نت، گروهی به سرپرستی «کاترین مونرو» از بیمارستان بریگهام در بوستون نوشت: «یافته‌های ما از علایم افسردگی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اولیه بیماری آلزایمر پیش بالینی پشتیبانی می‌کند.»
نحوه انجام این پژوهش
در مطالعه جدید، مونرو و همکارانش میزان علایم افسردگی را در ۱۵۴ نفر که در مطالعه مداوم مغز پیری هاروارد ثبت نام کرده بودند، پیگیری کردند. همه آن ها در زمان پیوستن به مطالعه از نظر ذهنی ناتوان بودند و داده‌ها بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ جمع آوری شد. این داده‌ها شامل نتایج اسکن PET از مغز هر بیمار یک بار در هر دو تا سه سال به مدت کمتر از ۹ سال بود. گروه مونرو گزارش داد که در میان افرادی که در هنگام ورود به مطالعه علایم افسردگی خفیف داشتند یا هیچ علایمی نداشتند، افزایش علایم افسردگی با تجمع اولیه آمیلوئید در مناطق مغز درگیر در کنترل عاطفی مرتبط بود. آن ها خاطرنشان می‌کنند که این ارتباط بین افسردگی و تجمع آمیلوئید، بدون توجه به این که از قبل مشکلاتی در حافظه یا تفکر ظاهر شده باشد یا نه، رخ می‌دهد.
سردرگمی درباره ارتباط افسردگی و آلزایمر
به گفته محققان، داده‌های جدید به رفع برخی سردرگمی‌ها در مورد ارتباط بین افسردگی و بیماری آلزایمر کمک می‌کند. به عبارت دیگر، مردم همیشه به دلیل داشتن مشکلات روانی مرتبط با آلزایمر افسرده نمی‌شوند بلکه افسردگی آن ها ممکن است با همان تجمع آمیلوئید زمینه‌ای مرتبط با آلزایمر مرتبط باشد. به گفته تیم «مونرو»، این یافته‌ها می‌تواند افسردگی را به‌عنوان یک نشانه بالقوه آلزایمر در افراد در معرض خطر شناسایی کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره