ديجي استايل/ سريال عاشقانه تمام شد و توانست لقب «لاکچريترين» سريال ايراني را براي خودش به جا بگذارد. سريالي که در آن شيک بودن در کنار داستان، نقش پر رنگي ايفا ميکرد و همين مسئله به بيشتر شدن جذابيتش کمک ميکرد. در کنار شيک بودن فضاها، نوع پوشش بازيگران هم با دقت زياد انتخاب شده بود و علاوه بر زيبايي، رازهايي از شخصيتهايشان برملا ميکرد. با هم نگاهي بيندازيم به بعضي از پوششها، رنگهاي به کار رفته درآنها و حرفهاي ناگفتهشان.
ست کردن پگاه و سهيل
در بعضي سکانسهاي سريال عاشقانه که زوجها در کنار هم قرار ميگيرند، نوعي هماهنگي بين لباسهايشان وجود دارد که مخاطب ميتواند از آنها الهام بگيرد، گاهي اين هماهنگي زياد است و گاهي کم. در عکس فوق نوعي تناسب و حتي تضاد بين رنگهاي به کار رفته در در لباس ساره بيات و محمدرضا گلزار ديده ميشود. (نزديک بودن رنگ مانتوي بيات به تي شرت گلزار و تضاد مشکي و قرمز.) هماهنگي يا تضاد در پوشش زوجهاي سينمايي معمولا ميتواند نشان دهنده يک دل بودن يا نبودن آنها باشد.
رنگهاي نزديک به هم براي درسا
در اين ست از سريال عاشقانه، استفاده از رنگهاي نزديک به هم در چرخه رنگها بين شال و شوميز به خوبي ديده ميشود. در عين حال استفاده از يک جليقه مشکي و يک گردنبند رو مانتويي بلند، ظاهري هنري و شيک براي بهاره کيان افشار ساخته است. در انتخاب رنگ لباسهاي درسا در طول سريال، نوسان زيادي ديده ميشود به اين صورت که تا سفر شمال بيشتر تند هستند و بعد از آن ملايمتر ميشوند. اين اتفاق شايد به سفر شخصي درسا اشاره داشت. سفري که از خام و دختر بچه بودن طي کرد اما بعد از آشنايي با پيمان و اتفاقاتي که براي دخترخاله اش افتاد، پختهتر شد.
رسميت مردانه در تيپ دامون
حميدرضا پگاه نماينده يک مرد متمول و پر قدرت است. براي ماهيت شغلي او و نشان دادن قدرت مردانهاي که متزلزل نميشود، استفاده از تيپ رسمي مردانه با ترکيب کت و شلوار و کراوات انتخاب مناسبي است که تاثير خودش را در برداشت ما از شخصيت «دامون تهراني» نشان ميدهد.
هديهاي مرموز و گيرا
براي شخصيت مرموز و جذاب «هديه»، دو رنگ، تاثيري که بايد را ميگذاشتند؛ اولي مشکي و دومي قرمز. قرمز جذابيت و بي پروايي شخصيت آدمها را به خوبي نشان ميدهد و مشکي براي شخصيتهاي مرموز که چيزي براي پنهان کردن دارند يا خوششان نميآيد خيلي ديده شوند، انتخاب ايدهآلي است. در عکس فوق، هر دوي اين رنگها با هم همراه شدهاند.
شخصيت هنري ريحانه
ريحانه هنر خوانده و هيچ سنخيتي با خانواده رضا ندارد اما رضا او را انتخاب کرده و از او تاثير گرفته است. وجه تمايز استايل ريحانه در طول فيلم، استفاده از تيپ هنري و رنگهاي شاد و تند است. از اين لباس او در سفر شمال گرفته تا لباسهاي ديگر، همگي وجه تمايزي با ظاهر ساده درسا و پگاه داشتند. رضا هم در طول سريال عاشقانه بيشتر از آنکه شبيه پدرش حاج يونس يا برادرش محسن لباس بپوشد، در سکانسهاي زيادي شبيه به ريحانه لباس يا بدون شباهت به خانوادهاش لباس ميپوشيد.
توجه به موقعيت در طراحي لباس
خيلي از طراحان لباس فيلمهاي ايراني صرف نظر از توجه به موقعيت هر سکانس، طراحي لباس را انجام ميدهند اما اين اتفاقي است که خوشبختانه در مورد سريال عاشقانه نيفتاد. الهام شعباني(طراح لباس)، به خوبي دانسته چه مدل لباس زنانه يا مردانهاي را در کدام موقعيت قرار دهد. نمونهاش اين ست اسپرت محمدرضا گلزار است که با توجه به موقعيت سفر، راحت و مناسب به نظر ميرسد.
سادگي پوشش پگاه
پگاه در طول فيلم سادهترين لباسهاي ممکن را ميپوشد که در عين حال شيک هم هستند. او حتي شبي که فکر ميکند سهيل براي آشتي با او مهماني شام گرفته هم ميخواهد روسري ساده سر کند که درسا مانع ميشود. اين انتخاب لباس شايد به نوعي نماينده سادگي ذهن او باشد که فاقد هر سياست زنانهاي است و بلافاصله نسبت به همه چيز واکنش نشان ميدهد.
دنياي خاکستري گيسو
گيسو يک بيمار دو قطبي است، گاهي شاد، خوشحال و پر انرژي است و گاهي مايوس و افسرده. براي همين هم نوسان زيادي در نوع پوشش او ميبينيم. از پوشيدن رنگهاي شاد و تند گرفته تا پوشيدن رنگهاي تيره و خنثي که هر دوي اينها دو وجه شخصيت او را نشان ميدهد.
بازار