اطلاعات/ محققان ميگويند استفاده از انگشتان در شمارش تاثير مهمي بر يادگيري رياضيات در کودکان دارد.
آنها در يک مطالعه ۱۳۷ کودک شش و هفت ساله را بررسي کردند. يک گروه از کودکان شمارش اعداد را با استفاده از انگشتان دست و کمک آموزگار تمرين کردند، گروه دوم با کمک معلم از بازيهاي عددي مانند مارپله استفاده کردند، گروه سوم از ترکيب تمرين با انگشت و بازي عددي استفاده کردند، گروه چهارم به عنوان گروه کنترل، از قوانين کلاسهاي معمولي رياضي با کمک معلم استفاده کردند.
نتيجه بررسيها اين بود که گروههايي که تنها تمرين با انگشت دست و يا تمرين با بازيهاي عددي داشتند، در قياس با گروه کنترل در آزمونهاي رياضي بهتر عمل کردند. اما گروههايي که در بازيهاي عددي و انگشتي شرکت کرده بودند، در قياس با گروه کنترل، در آزمون مهارتهاي رياضي به اندازه قابل توجهي بهتر بودند.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد