ايسنا/ «فراگيري زبان دوم علاوه بر تسهيل ايجاد توانايي ارتباط با گروههاي بزرگتر در محيط کار نيز ميتواند اثربخش باشد. در جامعه امروزي ارتباط با فرهنگهاي مختلف در موقعيتهاي گوناگون از اهميت زيادي برخوردار است و آشنايي نداشتن به يک زبان دوم در اين خصوص ايجاد مانع ميکند. در محيط کار نيز اين مهم مزيتي است که ميتواند به موقعيتهاي شغلي جديدتر و بهتر منجر شود.
اين روزها با فراگير شدن شبکههاي اجتماعي توانايي برقراري ارتباط و درک فرهنگهاي ديگر در دنياي کسب و کار به طور فزايندهاي اهميت پيدا کرده است. امروزه کارفرمايان به دنبال کارمنداني هستند که بتوانند به طور روان به يک يا دو زبان ديگر صحبت کنند و اين توانايي در ارتقاي شغلي افراد همتراز نقش مهمي ايفا کند. مطالعات نشان ميدهد دانشآموزاني که زبان دوم را فرا ميگيرند در مقايسه با ديگران مبتکرتر و خلاقتر هستند و توانايي حل مسائل پيچيده را دارند.
همچنين اين دانشآموزان در زمينه تفکر واگرا، حافظه و دامنه توجه از خود برتري نشان ميدهند و ميتوانند در زمينه هوش زباني و غيرزباني نمرات بالاتري بگيرند.
همچنين اين زبانآموزان در آزمونهاي مرتبط با خواندن، زبان و رياضيات نمرات بالاتري ميگيرند. ناگفته نماند مشاهده شده به ازاي هر سال که شخص در حال يادگيري زبان دوم است، در دروس ديگر نيز به پيشرفت تحصيلي نائل خواهد آمد.
در مطالعاتي که سال ۱۹۹۲ انجام شد دانشآموزاني که چهار سال يا بيشتر به فراگيري زبان دوم مشغول بودهاند در بخش شفاهي آزمونهاي استاندارد ارزيابي تحصيلي نمرات بالاتري گرفتهاند.
علاوه بر اين آزمونها، نمرات اين زبانآموزان در آزمون زبانهاي خارجي و تعيين سطح پيشرفته از سطح بالايي برخوردار است. بررسي کارشناسان نشان ميدهد گرفتن نمرات بالا در آزمونهاي استاندارد به فراگيران کمک ميکند در دانشگاه قبول شوند و نيز پيشرفت فراگيران در يادگيري زبان دوم در سطح دانشگاهي را تضمين ميکند.
اين افراد حتي در برخي مواقع توانستهاند به خاطر پيشرفت تحصيلي که در دوران مدرسه کسب کردهاند، از مزاياي تحصيل رايگان در دانشگاه نيز استفاده کنند.
بازار