نماد آخرین خبر

فوت و فن خرید یک چرخ خیاطی خوب

منبع
نمناک
بروزرسانی
فوت و فن خرید یک چرخ خیاطی خوب

نمناک/ چرخ خياطي را که شما خريداري مي کنيد وسيله اي کاربردي است که ساليان دراز در منزل شما خواهد ماند و از آن استفاده خواهيد کرد، از اين رو بايد در انتخاب آن دقت کنيد. قبل از انتخاب و خريد چرخ خياطي بهتر است به نکاتي که در اين بخش آورده ايم ، توجه کنيد.

به ماکو چرخ خياطي توجه کنيد
ماکو داراي دو نوع گرد و دراز است. ماکو چرخ خياطي بايد گرد باشد زيرا اين نوع ماکو بدون ارتعاش و سر و صدا است. چرخ هاي ماکو دراز ارتعاش زيادي دارند . محل قرار گرفتن ماکو بايد طوري باشد که براي تميز کردن آن نياز به برگرداندن و کج کردن چرخ خياطي نباشد.

چرخ خياطي بخريد که انواع پارچه را بدوزد
چرخ خياطي بايد پايه فشاردهنده قوي داشته باشد تا بتوان با آن انواع پارچه هاي ضخيم و درزهاي کلفت را دوخت.

از خريد چرخ خياطي بدون ضمانت خودداري کنيد
چرخ خياطي که شما خريداري مي کنيد بايد گارانتي داشته باشد .

چرخي بخريد که خدمات پس از فروش خوبي را ارائه دهد
چرخي که شما مي خريد بايد وسايل تعمير و سرويس آن در کليه نمايندگي هاي مجاز موجود باشد پس به امر تعمير و خدمات پس از فروش چرخ خياطي که خريداري مي کنيد حتما توجه کنيد. چرخ خياطي بايد داراي نمايندگي مجاز در شهر شما باشد و خدمات پس از فروش خوبي را به شما ارائه دهد.

چرخ خياطي با قابليت سوزن پايين بخريد
اين نوع چرخ به کاربر اجازه مي دهد موقعيت سوزن را انتخاب کند و بعد از توقف دستگاه سوزن را در موقعيت بالا يا پايين قرار دهد. اين ويژگي هنگام دوخت انواع مختلف پارچه مفيد است.

داراي سوزن نخ کن اتوماتيک باشد
چرخ خياطي داراي سوزن نخ کن اتوماتيک بخريد تا بتوانيد بدون نياز به دست و فشار وارد کردن به چشم، سوزن را نخ کنيد. سوزن نخ کن اتوماتيک يک قلاب و عملکرد جهشي است که نخ را به داخل سوراخ سوزن فشار مي دهد و از آن عبور مي دهد.

 داراي جا دکمه زن يک مرحله اي باشد
يک چرخ خياطي مجهز به جا دکمه زن يک مرحله اي بخريد تا با يک حرکت بتوانيد بدون نياز به دستگاه ديگر و دست کاري پارچه جا دکمه اي عالي ايجاد کنيد.

بايد داراي دستگاه تنظيم کشش نخ باشد
چرخ خياطي خريداري شده شما بايد داراي دستگاه تنظيم کشش نخ به منظور تنظيم ميزان کشش نخ براي جلوگيري از پاره شدن آن باشد تا بتوان فشار نخ را طبق شماره هائي که روي دستگاه نقش شده بدون آن که باعث پاره شدن نخ بشود کم و زياد نمود.

چرخي بخريد که از تمام برنامه هاي دوخت پشتيباني کند
چرخي را بخريد که بتوانيد با آن علاوه بر دوخت مستقيم و منظم، دوخت هاي زيگزاگي با عرض و طول هاي متفاوت را نيز انجام دهيد . چرخ خياطي با کيفيت بايد حداقل داراي سه نوع دوخت باشند:دوخت مستقيم، کوک زيگزاگ، دوخت دکمه، و کوک چپ و راست براي ثابت کردن هر کوک در آغاز و پايان درز .
چرخ هاي جديد زيگزاگ و دو سوزني براي دوختن جا دکمه، تور دوزي، حاشيه دوزي، دوختن روبان و طرح هاي آپليکه، پنبه دوزي، سجاف هاي گرد و کارهاي تعميري مختلف مناسب هستند و کار شما را زيباتر مي کنند.


نگهدارنده قابل تنظيم داشته باشد
پرسرفوت قابل تنظيم سبب مي شود دوزنده بتواند ميزان تنگي پارچه را با تنظيم پايه چرخ کنترل کند. دوخت زيپ، طناب و اتصال دو پارچه به هم نياز به پرسرفوت قابل تنظيم دارد.

بازوي آزاد داشته باشد
براي دوخت سر آستين ها و پاکتي از بازوي آزاد در چرخ خياطي ها استفاده مي شود.

بايد قابليت سازگاري با اضافه کردن اجزا را داشته باشد
يک چرخ خياطي بايد قابليت سازگاري با اضافه کردن اجزا را داشته باشد تا مصرف کننده بتواند ويژگي هاي اضافي براي ماشين هاي دوخت به عنوان پيش مهارت خريدارو اضافه کردن دوخت هاي مختلف را داشته باشد.

چرخ مدرن بخريد
چرخ خياطي را انتخاب نماييد که مدرن و به روز باشد زيرا اين نوع چرخ ها داراي ويژگي هاي کاربردي به روزتري نيز هستند. يک چرخ خياطي مدرن بايد پارچه را هم به طرف جلو و هم عقب بدوزد.

چرخ خياطي استوک نخريد
چرخ هاي کارکرده و مستعمل و اصطلاحا استوک که در مردم کشورهاي ديگر از آن استفاده نموده اند و الان در بازار کشور خودمان به فروش مي رسد ، نخريد زيرا اين چرخ ها کيفيت خوبي ندارند و در شان خريداران ايراني نيست.

قرقره در بالاي دستگاه قرار گرفته باشد
قرقره در زير صفحه سوزن چرخ خياطي قرار دارد و دوخت زيرين پارچه را انجام مي دهد. بهتر است قرقره بالاي دستگاه باشد تا مصرف کنندگان محدوديتي در جاگذاري قرقره نداشته باشند.

داراي بالابرنده قرقره نخ باشد
چرخ خياطي بهتر است داراي آسانسور قرقره نخ باشد زيرا اين ويژگي باعث صرفه جويي در زمان مي شود.

چرخ خياطي بايد سبک و قابل حمل باشد
هنگام خريد چرخ خياطي توجه کنيد که چرخ خياطي شما سبک و قابل حمل باشد اما نبايد خيلي سبک باشد که به چرخ خياطي آسيب برساند .

به قيمت چرخ دقت کنيد
قبل از اقدام به خريد بايد به قيمت چرخ خياطي توجه کنيد . سپس با توجه به سرمايه تان در بازار بگرديد و تحقيق نماييد تا بهترين چرخ خياطي متناسب با بودجه خود را بيابيد. براي جستجو بايد به نکاتي در مورد ساختار و اجزا چرخ خياطي توجه کنيد.

دفترچه را به خوبي مطالعه کنيد
شرکت هاي عرضه کننده چرخ خياطي برخي از آموزش هاي ابتدايي را از طريق دفترچه راهنما به خريدار ارائه مي دهند. پس بهتر است دفترچه را به خوبي مطالعه کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره