نماد آخرین خبر

با عادت چشم گردانی همسرم چه کنم؟

منبع
سوران
بروزرسانی
با عادت چشم گردانی همسرم چه کنم؟

سوران/ از رفت و آمد با بستگاني که در جمع خانوادگي پوشش خود را حفظ نمي کنند و آرايش هاي غليظ استفاده مي کنند جداً بپرهيزيد. قطعاً اين روش در صورتي امکان پذير است که همسرتان کاملاً با شما همراه شده باشد. براي اعتمادسازي ابتدا از بستگان خود شروع کنيد.
آيا تاکنون براي شما پيش آمده که همسرتان در هنگام رانندگي به زناني که از جلوي اتومبيل شما عبور مي کنند نگاه کند؟ و يا هنگام خريد کمي راحت تر از حد معمول به زن فروشنده نگاه کند؟ يا در يک مهماني دائماً سر بچرخاند به اطراف و از همه بدتر اينکه آنقدر حواسش به اطراف باشد که گاهي احساس مي کنيد اصلاً شما را نمي بيند؟
تجربه چنين حالتي براي يک زن بسيار تلخ و شکننده است. در صورتي که يک زن اطلاعات کافي نسبت به ويژگي هاي مردانه نداشته باشد ممکن است کوچکترين نگاه به اطراف را از طرف همسرش بد تعبير کند و خود را از نظر عاطفي شکست خورده تصور کند و در نهايت برچسب چشم چراني به همسر خود بزند.

اما واقعيت چيز ديگري است؛ مردان چشمي هستند نه چشم چران
خانم بدري السادات بهرامي مشاور و داراي مدرک PhD روانشناسي و مدرس دانشگاه شهيد بهشتي مي گويد:

«اصولا آقايان موجوداتي هستند که بيشتر از طريق چشم دريافت اطلاعات به مغز دارند. بر خلاف آن ها خانم‌ها موجوداتي هستند که از طريق گوش دريافت اطلاعات به مغز دارند. بنابراين آقايان بر خلاف خانم ها بيشتر چشمي هستند؛ يعني خيلي چيزها را وقتي همزمان براي هر دو توصيف کنند؛ خانم کامل مي‌تواند آن چيز را تصور و لمس کند؛ انگار که آن چيز را خودش ديده باشد و مي‌تواند تصميم بگيرد که آن چيز مال او بشود يا نشود. در حالي که آقا از اين شنيدن، چيزي را دريافت نمي‌کند، و واقعاً از طريق ديدن اين اطلاعات و اين حس را دريافت مي‌کند. پس مردها بيشتر چشمي هستند، يعني کاملا طبيعي است که مردها بيشتر به محيط اطرافشان نگاه مي‌کنند. اين را به عنوان يک خصيصۀ روان شناختي مردها بشناسيم و بعد به تفاوت چشم چراني با نگاه کردن بپردازيم.»
بسياري از مردان هستند عادت به چشم گرداني دارند اما چشم چران نيستند. اين افراد به دليل اينکه سال هاي متمادي کنترل نگاه خود را در دست نگرفته اند؛ ديگر به راحتي نمي توانند نگاه خود را حفظ کنند. چنين افرادي براي ترک اين عادت به کمک اطرافيان خود نياز دارند.

چگونه کنترل نگاه هاي همسرتان را در دست بگيريد؟
اگر شما همسري داريد که گرفتار اين عادت شده است لازم است با صبر و حوصله نسبت به ترک عادت همسرتان اقدام نماييد. واضح است تا زماني که يک فرد خود قبول نداشته باشد که به اين عادت خطرناک مبتلا است حرف ديگران را نيز نخواهد پذيرفت اما مرداني هستند که به دليل تربيت نادرست و رفتارهاي غلط در جواني به تدريج دچار اين عادت شده اند و خود نيز از اين رفتر خود رنج مي برند بنابراين براي ترک آن همراهي مي کنند. براي اين منظور راهکارهاي زير را مي توان در نظر گرفت.

ازخداوند کمک بخواهيد
در ابتدا از خداوند کمک بخواهيد و در اين مسير به اهل بيت عليهم السلام توسل داشته باشيد و دائماً خود را با اين توسلات تغذيه کنيد تا بتوانيد صبور باشيد و براي حل اين معضل راه کارهاي مناسبي را پيدا کنيد.

دست از وسواس برداريد و زود قضاوت نکنيد
يک رفتار ناشايست زماني قابل مجازات و بازخواست است که تکرار شود. اگر تنها يکبار احساس کرديد که همسرتان با نگاهي متفاوت به فرد ديگري چشم دوخته است؛ در موردش زود قضاوت نکنيد. سعي نکنيد که او را زير نظر بگيريد تا مطمئن شويد که همسرتان چشم چران است يا خير، زيرا در اينصورت احتمال اينکه خود شما به تدريج به بيماري وسواس و بدبيني دچار شويد بسيار زياد است. در اين مورد به خودتان زمان بدهيد.

با عمل متقابل رفتار او را تلافي نکنيد
شما حق داريد که از رفتار همسرتان دلخور باشيد اما اگر زندگي خود را دوست داريد هيچ وقت دست به عمل انتقام جويانه نزنيد. قهر نکنيد. رفتارهاي منفعلانه بيشتر خشم و کينه طرف مقابل را برمي انگيزد و او را به لجبازي و رفتارهاي نابخردانه ديگر وادار خواهد کرد. اگر شما بخواهيد با رفتار اشتباه، اشتباه ديگري را درست کنيد؛ هيچ گاه موفق نخواهيد شد و زندگيتان در يک چرخه باطل و معيوب قرار خواهد گرفت که به شما و خانواده تان آسيب هاي جدي وارد خواهد شد.

مديريت زندگيتان را به دست بگيريد
هنگامي که متوجه شديد همسرتان دچار عادت چشم گرداني شده است که نگاه غير ضروري به نامحرم نيز يکي از آن ها است؛ سعي کنيد بيشتر از قبل مديريت زندگي‌تان را به دست بگيريد و نگذاريد اين رفتار همسرتان ديگر حوزه‌هاي زندگي‌تان را نيز به‌ خود درگير کند. لذا براي حل مشکل و درمان همسرتان اقدام نماييد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره