نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

شوهر معتاد به گوشی را سرزنش نکنید

منبع
خراسان
بروزرسانی
شوهر معتاد به گوشی را سرزنش نکنید

خراسان/ پيشنهادهايي براي خانم‌هايي که از گوشي به دست بودن دايمي همسرشان در منزل دلخورند...
 اين روزها ما عادت به استفاده از گوشي تلفن براي اهداف مختلف داريم، اما گاهي ميزان استفاده از گوشي از حساب خارج و باعث مي‌شود عوارض اين استفاده بيش از حد يا استفاده اعتياد گونه بر رابطه بين همسران هم تاثير منفي بگذارد. در اين مطلب سراغ نکاتي رفته‌ايم تا با کمک آن‌ها بتوانيم زماني که همسرمان دچار اين عادت شده است، به او کمک کنيم تا بتواند ميزان استفاده از گوشي را کاهش دهد.
 بدون اشاره به موضوع تلفن، فعاليت جديد پيشنهاد دهيد
احتمال دارد شما هم تجربه کرده باشيد، به همسرتان مي‌گوييد «گوشي رو بذار کنار ديگه، خسته شدم» و او گوشي را کنار مي‌گذارد، اما بعد از چند دقيقه مي‌بينيد دوباره گوشي به دست شده است. نوبت بعد به جاي چنين جمله‌اي، بدون اشاره به موضوع گوشي، از او درخواست کنيد تا با شما فعاليتي يا کاري را در خانه انجام دهد. درباره نوع فعاليت‌هاي پيشنهادي البته بهتر است نکته‌اي را که در بخش بعدي مي‌آيد، حتما در نظر داشته باشيد.
 پيشنهاد انجام فعاليت‌هاي آرامش‌بخش دهيد
بسياري از افرادي که عادت به استفاده زياد از گوشي دارند، وقتي در فواصل کوتاه سراغ گوشي خود نمي‌روند، مضطرب مي‌شوند. با توجه به اين نکته اگر مي‌خواهيد همسرتان ميزان استفاده از گوشي خود را کاهش دهد، بهتر است به او پيشنهاد انجام فعاليت‌هايي آرامش‌بخش بدهيد. مثلا به او بگوييد «بيا با همديگر فيلم ببينيم» يا «اگر موافقي الان که خيابون‌ها خلوته و تو پياده‌روي دوست داري، بريم يه دور بزنيم». به اين ترتيب احتمال اين که در طول انجام اين فعاليت او دوباره به شکلي مکرر گوشي به دست شود، کم مي‌شود، چرا که آرامش‌بخش بودن فعاليت، احساس نياز به چک کردن گوشي را کم مي‌کند.

 وقتي گوشي دستش هست، موضوع را مطرح نکنيد
بسياري از اوقات با صرف پيشنهاد دادن فعاليت‌هايي آرامش‌بخش، ميزان استفاده از گوشي تعديل نمي‌شود. از طرفي صحبت کردن در اين باره مي‌تواند موضوع را زودتر حل و فصل کند؛ البته به شرط آن‌که گوينده و شنونده هر دو نکاتي را رعايت کنند. اگر مي‌خواهيد درباره استفاده زياد همسرتان از گوشي با او صحبت کنيد، اولين شرط آن است که اين کار را وقتي در حال استفاده از گوشي است، انجام ندهيد. چرا؟ چون او تمرکز کافي بر صحبت‌هاي شما نخواهد داشت و همين باعث افزايش تنش خواهد شد. وقتي خودتان و او آرام هستيد، سر صحبت را باز کنيد. در کنار توجه به شرايط زماني و مکاني و البته شرايط رواني خود و همسرتان البته لازم است در انتخاب کلمات هم دقت داشته باشيد.
 از احساسات خود صحبت کنيد
درست است که استفاده کنترل‌نشده از گوشي، عادت مطلوبي نيست اما سرزنش همسر بابت آن، هيچ فايده‌اي نخواهد داشت. پس در عوض سرزنش او، مي‌توانيد براي طرح موضوع، از احساسات خودتان استفاده کنيد. مثلا اين‌که «من اين اواخر احساس مي‌کنم بين ما فاصله‌اي ايجاد شده» و بعد پيشنهاد خود را در اين زمينه به او بدهيد؛ «نظرت چيه يه برنامه مشخص براي چند فعاليت مشترک داشته باشيم؟» و در نهايت اشاره مختصري هم به موضوع تلفن داشته باشيد؛ و «اين‌که نظرت چيه زمان استفاده از گوشي رو محدود کنيم و مثلا در خانه هر روز بيشتر از دو ساعت از گوشي‌هامون استفاده نکنيم؟»
توجه داشته باشيد که افعال استفاده شده، بهتر است جمع باشد. محدوديت‌ها براي هر دو نفر شما پيشنهاد شود و البته نظر همسر هم حتما پرسيده شود. 
نويسنده : نرگس عزيزي | کارشناس‌ارشد مشاوره

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar