نماد آخرین خبر

ویترین لوکس‌ترین فروشگاه‌های پوشاک جهان چه شکلی هستند؟

منبع
تابناک با تو
بروزرسانی
ویترین لوکس‌ترین فروشگاه‌های پوشاک جهان چه شکلی هستند؟

تابناک با تو/ ويترين فروشگاه‌هاي لباس در طراحي فضا‌هاي تجاري بسيار بااهميت است. در طراحي چنين فضاهايي، قسمت‌هايي مثل ويترين اصلي و در ورودي و قسمت ورودي مغازه مهم‌تر از ساير قسمت‌هاست، چراکه جلوي ديد مشتري و افراد در حال عبور است، به همين دليل معمولا در طراحي آن‌ها دقت و خلاقيت بيشتري صرف مي‌شود.

ويترين مغازه بايد معرف محصولات موجود در فروشگاه باشد و در واقع هدف و ايده اصلي طراحي را شامل شود. تزئينات به‌کاررفته در فضاي ويترين مي‌توانند به شکل مستقيم محصولي را معرفي کنند يا با استفاده از يک مفهوم استعاري و به طور غيرمستقيم به محصول مورد نظر اشاره کنند.
ويترين مغازه لباس با طراحي نامناسب باعث مي‌شود اجناس خوب در فروشگاه ديده نشوند و افراد را از محيط دور کند. طراحي متناسب با کاربري و نوع لباس و يا برند فروشگاه از نکات اوليه در طراحي محسوب مي‌شود که اگر با تعادل بصري و ايده‌هاي نو و ترکيب رنگ‌هاي متناسب همراه شود مي‌تواند بسيار تاثيرگذار و جذاب باشد.
يکي از موارد مهمي که مغازه‌هاي لباس و پوشاک برند‌هاي معروف در طراحي ويترين رعايت مي‌کنند، سادگي و نمايش محصولات به صورت تکي است و از شلوغي و سخت کردن انتخاب براي مراجعه‌کننده دوري مي‌کنند.
در ادامه چند نمونه از ويترين (window display) برند‌هاي معروف پوشاک را ببينيد:
لويي ويتون


فندي


هرمس


چنل


ورساچه


ديزل


هرمس


ديور


گوچي


لويي ويتون

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره